Friday, April 28, 2017

Pasangan kekasih diturunkan dari pesawat kerana minta ditukar ke kelas bisnes

27/4/17

Maskapai British Airways menurunkan penumpangnya di pangkalan milik Angkatan Udara Portugal (Foto: Paul Hackett/Reuters)
Maskapai British Airways menurunkan penumpangnya di pangkalan milik Angkatan Udara Portugal (Foto: Paul Hackett/Reuters)

LISBON –   British Airways menurunkan sepasang kekasih yang terbang dari London ke Jamaika di sebuah pangkalan udara milik Portugal. Sebab, sempat terjadi keributan di dalam pesawat kerana kedua sejoli itu meminta kerusinya dipindahkan ke kelas bisnis dalam penerbangan tersebut.

“Pilot memutuskan untuk mendarat di Lajes, Kepulauan Terceira, kerana keributan antara kru kabin dengan sepasang kekasih yang ingin dipindahkan dari kelas ekonomi ke first class,” terang seorang jurucakap Angkatan Udara Portugal, seperti dimuat Channel News Asia, Khamis (27/4/2017).

Jurucakap tersebut menambahkan, pasangan asal England itu sempat merakam keributan dengan telefon seluler masing-masing. Pasangan tersebut kini masih berada di Terceira untuk diminta keterangan oleh otoriti setempat.
“Pasangan  itu akan tetap berada di Terceira guna dimintai keterangan oleh  polis ,” sambung jurucakap yang tidak diketahui namanya tersebut.

Diturunkannya dua orang asal GB tersebut di Portugal tidak membuat penerbangan terganggu. Pesawat berjenis Boeing 777 itu sudah kembali terbang menuju Kingston, Jamaika, meski mengalami sedikit keterlambatan.
Sumber:Okezone

No comments:

Post a Comment