Tuesday, April 11, 2017

Tak terima dipecat, lelaki ini tembak bosnya

10/4/17

Inilah foto Abeku Wilson ketika ia masih bekerja di Equinox Gym (Foto: Miami Herald)
Inilah foto Abeku Wilson ketika ia masih bekerja di Equinox Gym (Foto: Miami
CORAL GABLES – Seorang lelaki di Amerika Syarikat menembak mati dua atasannya kerana tak terima dipecat. Insiden ini terjadi di Kota Coral Gables, Florida, pada Sabtu 8 April 2017.

Sebagaimana dikutip dari UPI, Isnin (10/4/2017) Direktur Umum Equinox Gym, Janine Ackerman, dan Pengurus Kebugaran di Equinox, Marios Hortis, ditembak akhir minggu lalu. Ackerman meninggal  usai ditembak di kepalanya. Sedangkan Hortis meninggal keesokan harinya.

Polis mengatakan, pelaku yang bernama Abeku Wilson geram setelah dipecat dari pekerjaan di Equinox akibat kekerasan di tempat kerja. Wilson kemudian pulang dan mengambil senjata api miliknya untuk melancarkan aksinya.

Wilson kemudian menembak kedua atasannya dan menembak dirinya sendiri. “Seluruh keluarga Equinox kami mengalami tragedi mengerikan ketika mantan juru latih datang ke kelab kami di Coral Gables dan menembak dua anggota pasukan kami,” tulis pihak Equinox melalui surat elektronik yang dikirim kepada para anggota sasana kebugaran tersebut.

Salah satu anggota Equinox di Coral Gables, Eveliny Bastos, mengatakan bahawa ia sempat berlatih dengan Wilson sesaat sebelum penembakan itu terjadi. “Ia tampak biasa saja. Tidak terganggu. Saya tidak melihat sesuatu yang aneh. Seperti biasa, ia bagus. Sangat profesional serta sopan dan tenang,” tutur Bastos kepada Miami Herald.

No comments:

Post a Comment