Tuesday, April 18, 2017

Tragis! Kanak-kanak Ini Meninggal Tersepit Meja Makan

18/4/17

Charlie Holt. (Foto: WBTV)
Charlie Holt. (Foto: WBTV)

ATLANTA - Seorang  kanak-kanak  berusia lima tahun bernama Charlie Holt meninggal  dengan tragis setelah terjepit sebuah meja berputar ketika mengunjungi restoran bersama keluarganya.  Kanak-kanak asal Amerika Syarikat  tersebut, diketahui mengunjungi restoran berputar yang terkenal yaitu Sun Dial di Atlanta. 

Charlie diketahui meninggal kerana tersepit di antara meja berputar dan tembok. Meskipun petugas restoran langsung mematikan putaran otomatis meja tersebut, nyatanya Charlie tak terhindarkan dari cedera dan langsung dilarikan ke Rumah Sakit Grady Memorial.

Dia tak sedar diri, Charlie ternyata menderita cedera kepala. Ia kemudian meninggal tak lama setelah tiba di rumah sakit. Kejadian tersebut terjadi pada Jumaat 14 April lalu. 

Keluarga Charlie merilis sebuah pernyataan resmi ke media yang isinya meminta doa untuk putera mereka. Selain itu, keluarga Charlie juga meminta privasi kerana tragedi yang menimpa anaknya itu telah memancing perhatian publik AS.
"Tidak ada kata-kata yang dapat mengungkapkan apa yang kami rasakan saat ini. Jika anda memiliki cinta, maka silakan beri kami pelukan," tulis pernyataan itu sebagaimana dinukil dari BBC, Selasa (18/4/2017). 

Sementara itu, perwakilan  polis  yang menangani kes ini, Sgt Warren Pickard menyebut, insiden itu sebagai insiden yang sangat tragis. Ia menambahkan tragedi terjadi kerana Charlie lepas dari pengawasan orangtua. 

Kemudian seorang saksi mata, Gustavo Anzola menyatakan, ada enam orang yang membantu Charlie saat kejadian.
"Setelah diselamatkan, anak itu langsung jatuh ke pelukan ayahnya," terang Anzola. 

Restoran Sun Dial sendiri yang berada di tingkat 71 Westin Peachtree Plaza Hotel menawarkan layanan berputar 360 darjah guna melihat pemandangan sekitar. Keluarga Charlie merupakan pelanggan terakhir di restoran ketika tanpa sedar anak mereka berjalan-jalan sendirian.

No comments:

Post a Comment