Sunday, April 9, 2017

VIDEO: Lelaki ini tiba-tiba diserang rusa

9/4/17

Potongan gambar yang mendadak menabrak McCook (Foto: Istimewa)
Potongan gambar yang mendadak melanggar McCook (Foto: Istimewa)

SMITHERS – Serangan hewan liar terkadang terjadi di saat yang tidak terduga seperti yang menimpa seorang lelaki di Kanada. Seorang lelaki mendadak dihantam seekor rusa ketika dia baru saja turun dari kereta.

Sebagaimana dikutip dari UPI,  Ahad (9/4/2017) ketika insiden itu terjadi, Cary McCook (25) baru saja diturunkan di Hotel Stork Nest Inn yang berlokasi di Kota Smithers, British Columbia. McCook berada di hotel itu untuk menjalani kursus  latihan lingkungan.

“Ketika saya berbalik, otak saya tidak dapat memproses apa yang datang ke arah saya dan ketika sedar (saya) sudah dihantam oleh ‘Bambi’ (sebutan rusa) yang sedang dikejar seekor anjing,”  ujar McCook kepada Global News.

McCook bahkan sempat menceritakan insiden tersebut di akaun Facebooknya pada 1 April 2017. Sayangnya ramai yang mengira hal tersebut hanya kelakar saja mengingat cerita insiden itu bertepatan dengan April Mop.

“Saya menelefon ibu saya dan mengatakan, ‘Bu, saya dihantam seekor rusa.’ Ia tidak mempecayai hal itu. Ia mengatakan, ‘Baiklah, Cary, itu bagus.’ Saya membalasnya, ‘Tidak, saya serius. Saya dilanggar seekor rusa di depan kamar hotel.’ Ia tetap tidak mempercayainya,” tutur McCook kepada CBC.

Ia akhirnya meminta izin pihak hotel untuk mengunggah video CCTV insiden tersebut ke internet. Barulah orang-orang mempercayai kisah insiden yang menimpa McCook tersebut.

Video: Youtube Cary McCook

No comments:

Post a Comment