Tuesday, May 9, 2017

Ayah dipenjara seumur hidup kerana biarkan anak mati kelaparan dan dijadikan makanan babi

9/5/17

 
 adrian jones. ©Daily Mail
Michael Jones (46) dipenjara   seumur hidup setelah dinyatakan bersalah atas pembunuhan anaknya Adrian Jones pada 2015 silam di Kansas, Amerika Syarikat. Sang anak diseksa dan dibiarkan kelaparan hingga mati  , sebelum dijadikan makanan untuk babi peliharaannya.

Mahkamah mendengar dari para saksi, Michael terus memperingatkan Andrian tidak akan memberinya makan jika dia terus berusaha untuk keluar dari kolam berlumpur selama beberapa jam. Penyeksaan yang dilakukan sang ayah terakam dalam 30 kamera pengawas di sekitar wilayah tempat mereka tinggal.

Di perbicaraan , Michael menjauhkan kerusinya dari nenek, ibu dan saudara tertua Adrian. Dia bahkan tak mau berhubung mata dengan keluarganya tersebut.

Ketika mahkamah memutuskan hukuman untuk Michael, sorak gembira terucap dari mulut keluarganya.

"Kamu tidak pantas untuk kesempatan kedua. Kamu tidak pantas menerima sinar matahari sebagai manusia bebas," ujar Keiona Doctor, kakak tertua Adrian, ketika diberi kesempatan hakim untuk membuat pernyataan, seperti dikutip dari laman metro.co.uk, Selasa (9/7).

Tak hanya Michael, Heather Jones (31), ibu tiri Adrian juga menghadapi hukuman yang sama pada November lalu. Dia dinyatakan tidak membantu untuk melindungi anak tersebut dari seksaan yang dilakukan   suaminya.

Dari hasil penyiasatan, pihak penyiasat bahkan mengatakan yang perempuan itu turut menyeksa anak tirinya tersebut.

Adrian meninggal pada September atau Oktober 2015, namun kematiannya tidak pernah dilaporkan pada otoriti. Dia ditemui meninggal    di Kansas City, oleh penyewa properti usai petugas mendapat laporan kanak-kanak tersebut hilang
Sumber: Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment