Wednesday, May 17, 2017

Kit Siang kepada Hadi: Selamat sembuh

 | May 17, 2017
Pemimpin DAP itu berkata ucapan kepada seteru politiknya sebagai meneruskan politik bertamadun yang diamalkannya selama setengah abad.
lim-hadiPETALING JAYA: Pemimpin DAP Lim Kit Siang hari ini mengucapkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang selamat sembuh, susulan pembedahan penggantian injap (valve replacement) di Institut Jantung Negara (IJN) semalam.

“Kami mungkin berbeza pendirian politik, tetapi menjadi pengukur kematangan pemimpin politik di Malaysia dalam sistem demokrasi supaya mereka bertamadun dan bersopan antara satu sama lain,” kata Lim dalam kenyataan.
Beliau berkata ucapan selamat kepada presiden PAS itu sejajar dengan hubungannya dengan 5 presiden PAS sepanjang pengalaman selama setengah abad dalam politik.

“Saya tidak pernah ke peringkat kebencian dan permusuhan peribadi,” kata Lim.
Hadi, 69, kini ditempatkan di unit rawatan rapi (ICU) di IJN pemantauan rutin.
Pembedahan semalam dilakukan selama 3 jam oleh panel doktor diketuai Perunding Kanan Pembedahan Kardiotorasik dan juga Ketua Pegawai Eksekutif IJN Datuk Seri Dr Mohd Azhari Yakub, Ketua Pembedahan Kardiotorasik Datuk Seri Dr Jeffrey Jeswant Dillon dan Timbalan Ketua Jabatan Anestesiologi Datuk Dr Suhaini Kadiman.

“48 jam akan datang adalah tempoh paling penting dalam penjagaan selepas pembedahan, dan beliau akan berada di bawah pemerhatian rapi sepasukan doktor dan jururawat di ICU,” kata IJN semalam.

2 comments:

  1. Kit SIAL tak berani cakap 'Adios' macam Jeef Ooi! takut mati dulu macam Karpal Sing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu Allah laknat walaun macam kau sebagai "babi"!!!

      Perangai macam babi!!!

      Selama ni aku hairan juga kenapa kau pilih parti 'babi' jugak sedangkan banyak lagi yang halal???

      Rupa2nya memang kau tu haram jadah!!!

      Patutlah dilaknat Allah sebagai 'babi'!!!

      Babi-babi macam kau Allah dah tunjuk jahanam sikit masih beri peluang tak ada yang mampos lagi, kalau kau tak insaf jugak memang kau haram jadah nak mampos macam babi!!!

      Delete