Monday, May 8, 2017

Mustapa: Ahli PAS kian lunak pada Umno

Malaysiakini 7/5/17
Perpaduan dalam kalangan orang Melayu ketika ini bertambah kukuh menerusi kerjasama tidak formal yang terjalin antara Umno dan PAS, kata Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan itu berkata anggota PAS kini semakin bersikap lunak terhadap Umno apabila tidak lagi memainkan isu kafir-mengkafir dan pulau-memulau antara penyokong sehingga menyebabkan pergeseran dalam masyarakat.

"Saya yakin orang Islam semakin insaf dan sedar bahawa kita perlu bersatu, dan apabila ada tanda-tanda menunjukkan bahawa kerjasama antara PAS dan Umno ini semakin banyak.

"Kita dah mula lama di Kelantan sejak dua tahun lepas selepas banjir (besar berlaku) dan dalam pelaburan, dan ini dialu-alukan oleh masyarakat. Kita nak buat kerja, kita nak mara, kita nak maju dan tiada pilihan melainkan kita bersatu," katanya.

Beliau berkata demikian selepas menyempurnakan Istiadat Konvokesyen ke-4 Politeknik Jeli yang turut dihadiri Pengarahnya, Wan Azlan Wan Ismail di Jeli, hari ini.

Seramai 136 pelajar dalam jurusan Diploma Agroteknologi dan Akuakultur menerima sijil dalam bidang masing-masing pada majlis tersebut.
Dalam pada itu, Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri positif sokongan terhadap Umno semakin meningkat sejak kebelakangan ini.

Beliau berkata ini boleh dilihat menerusi sambutan masyarakat setempat terhadap pelbagai program yang dilaksanakan parti itu berbanding ketika Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu.
- Bernama

No comments:

Post a Comment