Monday, May 22, 2017

Pasangan ini punyalah ramai banyak, sampai lupa nama anak-anak mereka

22/5/17
 
 pasangan sue dan noel bersama anak mereka. ©metro.co.uk
 Sepasang suami isteri asal GB memutuskan berhenti memiliki anak usai mendapatkan anak ke-20. Bukan kerana lelah mengurus, namun kerana keduanya kehabisan idea untuk memberi nama kepada anak-anaknya.

Alasan lain keduanya memutuskan berhenti adalah kerana mereka sering lupa nama anak-anak mereka. Terkadang mereka bahkan salah memanggil anak-anak mereka dengan nama lain.

"Ketika kami sedang mengomel pada salah satu dari mereka, kami bakal menyebut nama-nama anak kami semua sampai akhirnya dia kesal dan mengatakan, "Ayah, nama saya Ellie," atau apapun itu," kata Noel Radford, ayah dari anak-anak tersebut seperti dikutip dari laman metro.co.uk, Sabtu (20/5).

Noel dan isterinya, Sue (42 tahun), pertama kali memiliki anak di usia 14 tahun dan anak tertua mereka kini berusia 28 tahun. Hingga saat ini, keduanya telah membentuk keluarga besar dan tinggal di rumah sama, kecuali dua anak mereka yang memutuskan untuk pindah.

Memiliki ramai anak juga menjadi teantangan besar bagi Noel dan Sue, terlebih untuk urusan ekonomi. Dalam sekali makan, mereka boleh menghabiskan 60 buah sosis. Wang belanja mereka mencapai 250 pound  seminggu.

Namun meski memiliki kesulitan, baik Noel maupun Sue menolak menyerahkan anak-anak mereka untuk diadopsi bahkan ketika mereka masih remaja. Sumber:Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment