Wednesday, May 10, 2017

Penjawat awam tidak lagi sokong BN?

Sinar Harian
Cina belum tentu sokong BN
GOLONGAN penjawat awam sememangnya menjadi penyokong setia kepada BN setiap kali PRU.

Namun akibat kos sara hidup tinggi, BN kemungkinan dilihat tidak begitu selamat lagi pada PRU kali ini kerana ramai pekerja kerajaan, terutama sekali peringkat bawahan mendakwa mereka kini hidup dalam keadaan tertekan.
Penjawat awam, yang berjumlah 15 peratus daripada keseluruhan pengundi bakal tentukan nasib BN dalam PRU yang dijangka diadakan seawal-awalnya September ini.

Menurut laporan China Press, sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pembubaran Parlimen dan mengadakan PRU14, apakah BN akan hilang lebih banyak kerusi berbanding PRU lalu?

"Seperti dilapor dalam Reuter, kehidupan rakyat jelata semakin perit sejak kerajaan mengurangkan subsidi kerajaan dan melaksanakan cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

"Kerajaan terpaksa melakukan demikian akibat kemerosotan pendapatan minyak dan gas.
"Jika penjawat awam dihimpit masalah kos hidup, kemungkinan dia tidak akan lagi beri sokongan kepada BN,"  lapor akhbar ini.

1 comment:

  1. Assalamualaikum wr.wb mohon maaf kepada teman teman jika postingan saya mengganggu anda namun apa yang saya tulis ini adalah kisah nyata dari saya dan kini saya sangat berterimah kasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala atas bantuan pesugihan putihnya tampa tumbal yang sebesar 15m kini kehidupa saya bersama keluarga sudah sangat jauh lebih baik dari sebelumnya,,saya sekaran bisa menjalanka usaha saya lagi seperti dahulu dan mudah mudahan usaha saya ini bisa sukses kembali dan bermanfaat juga bagi orang lain,,ini semua berkat bantuan Mbah Rawa Gumpala dan ucapa beliau tidak bisa diragukan lagi,bagi teman teman yang ingin dibantuh seperti saya dengan pesugihan putih bisa anda hubungi di no 085 316 106 111 jangan anda ragu untuk menghubuni beliau karna saya sudah membuktikannya sendiri,karna Mbah tidak sama seperti dukun yang lain yang menghabiskan uang saja dan tidak ada bukti sedankan kalau beliau semuanya terbukti nyata dan sangat dipercay,,ini unkapan kisah nyata dari saya pak Rudi di semarang.Untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Mbah di šŸ£PESUGIHAN PUTIH TANPA TUMBALšŸ£

    ReplyDelete