Saturday, May 13, 2017

[Video] Polis Israel ajar kanak-kanak sekolah rendah tembak mati warga Palestin

13/5/17
 
Kanak-kanak Israel menyaksikan demonstrasi polis  membunuh warga palestin . ©Middle East Monitor
 Dalam satu acara demonstrasi di sebuah sekolah rendah, polis  Israel memperlihatkan kepada para pelajar bagaimana membunuh warga Palestin  dan memastikan mereka benar-benar telah mati.

Middle East Monitor melaporkan, Jumaat (12/5), acara yang berlangsung di Ramat Sharon pada Isnin lalu itu memperlihatkan empat polis  Israel bersenjata M16 mendekati seorang lelaki yang diyakini seorang Palestin  dan mulai menembak. Lelaki Palestin  itu lalu jatuh dan tak bergerak. Tapi sesaat kemudian mereka masih terus menembaknya buat memastikan dia meninggal.

Video demonstrasi ini beredar luas di media sosial persis seperti yang terjadi di dunia nyata ketika polis Israel menembak mati warga Palestin  dituduh melancarkan serangan penikaman.

Harian Haaretz mengatakan, para polis  itu memberitahu kepada para pelajar, dalam demonstrasi ini mereka akan mendengar suara baku tembak dan ledakan jadi tidak perlu panik.

Namun acara itu rupanya menuai protes dari para orangtua pelajar. Mereka mengatakan anak seumur itu belum layak diperlihatkan kekerasan semacam itu. Menurut Haaretz, demonstrasi semacam ini bukan kali pertama dilakukan polis  Israel terhadap kanak-kanak.

Menteri Dalam Negeri Gilad Erdan meminta polis  juga membuat demonstrasi anjing menyerang warga Palestin . Namun diketahui praktik dalam demonstrasi itu tidak pernah dilakukan terhadap warga Yahudi jika mereka berdemonstrasi.

Berikut video demonstrasi polis  Israel di depan kanak-kanak 
 Sumber:Youtube/Merdeka.com 

No comments:

Post a Comment