Thursday, May 4, 2017

Wanita Ini Telan Wang Tunai 100 Dolar AS Kerana Bertengkar dengan Suami

4/5/17

Inilah puluhan lembar wang pecahan 100 dolar AS yang dikeluarkan dari perut seorang perempuan asal Kolombia.(Reuters/Mirror)
BOGOTA   - Seorang wanita  terpaksa   menjalani pembedahan setelah dia menelan wang tunai sebanyak 7,000 dolar AS   setelah bertengkar dengan suaminya.
Perempuan asal Kolombia berusia 30 tahun itu kepada stesyen televisyen RCN mengatakan, dia sudah menyisihkan wang untuk biaya percutian bersama suaminya.
Wang itu diperoleh setelah dia menjual beberapa barang elektronik di kediamannya.

Tidak dijelaskan apa penyebab pertengkaran dengan suaminya itu, yang jelas perempuan tersebut menelan wang pecahan 100 dolar AS yang sudah digulung terlebih dahulu.

Akibat, menelan wang sebanyak itu, dia dikejarkan ke rumah sakit Universiti Santander, Kolombia untuk menjalani pembedahan.
Pengarah bahagian bedah di rumah sakit itu, Juan Pablo Serrano mengatakan, pasukannya berhasil mengeluarkan 57 lembar wang pecahan 100 dolar dari perut dan usus perempuan tersebut.

"Sebanyak 57 lembar wang pecahan 100 dolar ditemukan di perut  sakit melalui lmeoperasi gastronomi," ujar Serrano.
"Bakinya, sudah masuk ke usus besar dan diharapkan dapat dikeluarkan secara alamiah lewat gerakan usus pesakit," tambah dia.
Fakta bahwa wang itu ditemui masih dalam bentuk gulungan bukan dalam kondisi terbungkus membuktikan pesakit menelan wang tersebut bukan sebagai sarana penyelundupan.

"Dia menelan wang itu sebagai sebuah bentuk tindakan yang putus asa akibat masalah yang dihadapinya. Dan tentu saja aksi ini memengaruhi kondisi pencernaannya," lanjut Serrano.
Sumber: Youtube/ KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment