Friday, June 16, 2017

Dituduh ceramah politik di masjid, Sivarasa saman Tengku Adnan

 | June 16, 2017
Ahli Parlimen PKR itu berkata Tengku Adnan jelas berniat jahat kerana dia sudah menafikan tuduhan itu dalam kenyataan akhbar yang dilaporkan secara meluas.
sivarasa-adnan
PETALING JAYA: Ahli Parlimen Subang Sivarasa Rasiah memfailkan saman fitnah di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berhubung ucapan yang dibuat menteri itu di Masjid Jamek Alam Shah, Cheras.

Dalam kenyataannya hari ini, Sivarasa berkata saman fitnah terhadap menteri Wilayah Persekutuan itu dibuat 3 hari lalu kerana Tengku Adnan dengan niat jahat memfitnahnya dalam ucapan yang dibuat pada 1 Jun 2017.
“Dia tuduh saya membuat ucapan politik di dalam masjid, kenyataannya tidak benar.

“Ini jelas berniat jahat kerana dia tahu saya menafikannya dalam kenyataan akhbar sebelum itu yang dilaporkan secara meluas,” kata Sivarasa yang merujuk kepada kejadian di Masjid An-Nur di Kampung Melayu Subang, 24 Mei lalu.

Beliau berkata Tengku Adnan menuduhnya mempunyai niat menggunakan masjid untuk tujuan politik dan tidak memberi penghormatan sewajarnya kepada tempat ibadat orang Islam.

“Dia dengan melampau, terlalu dan secara palsu menggambarkan saya sebagai ‘puak ketagih’,” katanya sambil berkata kes itu akan dibuktikan di mahkamah melalui rakaman video.
Sivarasa turut membidas Tengku Adnan dengan berkata menteri itu juga menggunakan platform yang disediakan pihak masjid untuk membuat serangan politik ke atasnya secara peribadi.

1 Jun lalu, Tengku Adnan dalam ucapannya mendakwa Sivarasa mencemarkan kesucian Masjid An-Nur apabila memberi ceramah berkaitan politik di masjid itu.
“Saya bukan cakap politik. Sivarasa cakap politik,” katanya sambil menyifatkan ahli Parlimen PKR itu sebagai ahli politik yang ketagih berpolitik.

“Inilah puak ketagih yang tak ada program, yang tak pernah jumpa rakyat dia jadi ketagih. Bila ketagih mereka lakukan apa yang boleh menghilangkan ketagihan mereka,” kata Tengku Adnan.
Bagaimanapun Sivarasa menafikan beliau memberi ceramah, sebaliknya penyampaian sumbangan RM71,000 kepada wakil surau dan masjid dalam kawasannya atas kapasiti wakil rakyat.

No comments:

Post a Comment