Thursday, June 29, 2017

Ibu Ini Pergi Mabuk dan, Dua Anak Ditinggal Lapar. Memang kejam

29/06/2017
Puerto de Mogan, Gran Canaria (Rex Features/Mirror)
MASPALOMAS   – Seorang ibu asal GB didapati sedang telanjang dan mabuk di jalan Gran Canaria di Kepulauan Canaria, Sepanyol, di lepas pantai Afrika utara.

Wanita itu ditangkap kerana meninggalkan dua bayinya kelaparan dan tanpa pengawasan di sebuah apartemen di sana ketika dia pergi mabuk. Dia sampai tak menyedari dirinya telanjang.
Polis  di Kepulauan Canaria mengatakan, dua bayi, berusia dua dan empat tahun, ditemui di sebuah tempat tinggal dalam keadaan “lapar dan tak terurus”.

Menurut polis , wanita berrusia 30 tahun asal GB itu kedapatan”sedang berjalan telanjang dan mabuk di jalan” pada pukul 22.00 waktu setempat, ketika sedang berlibur di Gran Canaria.

Polis  masih merahsiakan nama ibu dari dua   kanak-kanak tersebut. Namun, insiden itu dilaporkan terjadi pada Selasa (27/6/2017) malam dan dirilis laman berita Daily Mirror pada Rabu (28/6/2017).
Insiden itu terjadi di resort wisata paling populer di Mogan, barat daya Gran Canaria.

Polis  tempatan , Garda Sipil, mengatakan, dua anak ditemukan di sebuah apartemen di Patalavaca, salah satu tempat tinggal yang kurang dikenal di pulau tersebut.
Saksi   mengatakan mereka sangat terkejut ketika melihat seorang wanita telanjang berjalan di sepanjang jalan di depan rumah mereka "dalam keadaan mabuk ".

Anak-anak juga tampak melempar bermacam-macam benda dari dalam rumah ke jalan di mana perempuan itu melintas. Polis  mengatakan wanita Inggeris itu sedang berlibur.

Wanita tersebut sekarang menghadapi tuntutan hukum kerana dipercayai telah membiarkan dua anaknya dan telah diproses di mahkamah Maspalomas, Gran Canaria. 
Sumber:KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment