Tuesday, June 6, 2017

Lelaki Ini Bunuh 9 Orang kerana diejek 'Bukan Lelaki Sejati

   05/06/2017

Sergey Yegorov (45) ditangkap setelah menembak mati sembilan orang.(East2West/Mirror)
MOSKWA - Seorang lelaki di Rusia menembak mati sembilan orang setelah dia diolok-olok kerana tak pernah ikut wajib militer.
Polis  menangkap Sergey Yegorov (45), suspek penembakan lima lelaki dan empat perempuan di sebuah pesta di desa Redkino, wilayah Tver, Rusia.

Yegorov, seorang tukang elektrik, difoto saat dia ditahan dan dimasukkan ke dalam kereta polis  yang dijaga ketat anggota bersenjata.

Satu-satunya orang yang selamat adalah wanita berusia 21 tahun yang bersembunyi di bawah selimut dan berpura-pura mati.
"Dia sungguh gila," ujar wanita tersebut merujuk kepada Yegorov.
"Dia masuk ke dalam rumah dan menembak semua orang begitu saja. Saya melihat dia menyingkirkan tubuh orang-orang itu, saya mendengar nafas terakhir mereka," tambah dia.

Seorang pegawai setempat Vadim Levshin mengatakan, Yegorov tidak bekerja sebagai teknisyen elektrik. Lelaki itu tinggal di Moskow dan bekerja serabutan.

"Dia datang ke Tver untuk berlibur hujung minggu. Tragedi ini dipicu pertengkaran setelah mereka semua mabuk," ujar Levshin.
Sejumlah laporan mengatakan, Yegorov marah ketika beberapa orang di pesta itu menyebutnya bukan "laki-laki sejati" kerana tak pernah menjadi tentera.

Ejekan itu ternyata tak dapat diterima Yegorov. Dia keluar dari ruangan selama beberapa saat dan kembali membawa senjata yang digunakannya untuk menembak  korbannya.

Sebagian besar lelaki sebaya Yegorov memang pernah bertugas di dalam tentera sebagai wajib militer.
Tragedi itu terjadi di kediaman milik Ivan Zagornyan, yang juga meninggal dalam peristiwa itu. Seorang tetangga Ivan yang kebetulan berada di rumah itu juga maut.
Sumber:Kompas.com

No comments:

Post a Comment