Saturday, June 24, 2017

Lelaki Ini Potong Dua Telinga Puterinya kerana diperentah hantu

  24/06/2017
Amrit Bahadur (35)
 
NEW DELHI  - Seorang lelaki tega memotong kedua telinga anak tirinya yang masih bayi dengan alasan diperintahkan oleh hantu.
Sebuah video yang diunggah harian The Times of India lmelalui laman resminya menceritakan kisah tragis yang menimpa Bina, bayi berusia tiga tahun itu.
Polis  New Delhi mengatakan Amrit Bahadur (35) memang menyerang bayi perempuan itu dan nyaris memotong lehernya ketika polis  tiba.

Ketika ditahan, Bahadur mengatakan, pada Khamis (22/6/2017) sekitar pukul 02.00 beberapa hantu menghampirinya dan meminta dia  membuat Bina menangis atau anak itu mati.

Dalam usaha menyenangkan para "hantu" itu, Bahadur menyiramkan air ke tubuh Bina yang membuat anak itu menangis.
"Tapi Bahadur mengaku para hantu itu malah meminta darah. Sehingga dia memotong sedikit telinga Bina. Namun, hantu meminta seluruh telinga bayi itu," ujar Bahadur seperti ditirukan seorang anggota polis.

Akibat kedua telinganya dipotong, Bina menangis tak tertahankan sehingga membangunkan seluruh keluarga dan tetangganya.
Akibat keributan di tengah malam itu, seorang tetangga kemudian memanggil polis .

Melihat apa yang dilakukan Bahadur kepada Bina, keluarga bayi itu mencuba menghentikan lelaki tersebut yang justru malah balik menyerang.
"Ketika polis masuk ke rumah itu, suspek nyaris memotong leher anak itu," kata wakil komisaris polis Nupur Prasad.
Petugas polis  akhirnya berhasil mengatasi perlawanan Bahadur dan menyeretnya ke balai polis dan lelaki itu dijerat pasal percubaan pembunuhan.

Polis  yakin Bahadur, yang juga adalah ayah tiri Bina, mengalami masalah kejiwaan serius sehingga kemungkinan besar Bahadur akan menjalani terapi di dalam penjara.

Bahadur pindah ke New Delhi dari Nepal pada 2000 dan mendirikan usaha jasa kebersihan bersama saudara laki-lakinya.
Bina sebenarnya adalah anak dari saudara laki-laki Bahadur. Saat saudaranya itu meninggal dunia beberapa tahun lalu, Bahadur menikahi Babita, isteri saudaranya.

Menurut anggota keluarganya, Bahadur mulai berhalusinasi setelah salah satu puterinya meninggal dunia akibat sakit dua bulan lalu.
Keluarga Bahadur mengatakan kepada polisi,   lelaki itu kadang-kadang menyanyi atau berteriak di tengah malam dengan menggunakan bahasa asing yang tak boleh dipahami.

Saat ditanya soal perilakunya itu, Bahadur hanya mengatakan dia sedang bermain dengan teman hantunya.
Namun, beberapa orang meyakini Bahadur dalam kondisi mabuk ketikamenyakiti anak tirinya itu. Dan, semua halusinasinya terkait dengan pengaruh alkohol.

Sementara itu, Bina langsung dikejarkan ke rumah sakit. Harian The India Times melaporkan para doktor di Institut Ilmu Kedoktoran India (AIIMS) berhasil menyambung kembali telinga Bina melalui operasi selama dua jam.

Babita, ibu si bayi malang itu, mengatakan, Bahadur sudah berulang kali menyerang dan menyakiti Bina.
"Dia tak hanya menyerang Bina, tetapi juga menyerang saya dan anak saya yang lain," ujar Babita.

"Dia selalu menyiksa Bina di malam hari saat semua orang tidur. Saat kami marah, dia mengatakan Bina akan mati jika dia tak menuruti perintah para hantu," tambah Babita.
Babita menambahkan, dia sudah kerap mengancam akan meninggalkan Bahadur tetapi lelaki itu selalu berjanji akan berubah.
Sumber:Kompas.com

No comments:

Post a Comment