Friday, June 16, 2017

Pihak terlibat perlu bertaubat

Pihak terlibat perlu bertaubat
SHAH ALAM - Individu yang terlibat dengan majlis berbuka puasa yang digelar sebagai Big Gay Iftar baru-baru ini perlu bertaubat di atas tindakan mereka tersebut.

Presiden Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim), Mohd Azmi Abdul Hamid berkata, Ramadan sepatutnya dihormati bukan mencemarinya dengan menganjurkan program lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

“Menganjurkan program berbuka puasa itu tak ada masalah tapi nampaknya apa yang mereka lebih tonjolkan itu adalah LGBT.
“Tindakan mereka amat dikesali kerana seperti yang semua maklum LGBT adalah bercanggah dengan Islam,” katanya, semalam.

Sehubungan itu, Mohd Azmi berkata, Mapim menegaskan sebarang perkara berkaitan dengan Islam tidak boleh disalahgunakan untuk perkara bertentangan dengan agama suci ini.
“Ini kerana implikasinya nanti orang akan nampak seperti menghina agama,” katanya.

Mohd Azmi turut menyarankan  pihak berkuasa mengadakan pertemuan dengan penganjur program terbabit bagi meminta penjelasan lanjut mengenai perkara itu.
Tambahnya, langkah tersebut dapat memberi kefahaman kepada pihak penganjur bahawa tindakan mereka adalah salah dan boleh dikenakan hukuman sewajarnya.

“Mungkin orang lihat penganjuran ini tidak akan mempengaruhi mana-mana pihak namun pelaksanaan program ini sebenarnya telah menunjukkan bahawa gerakan LGBT semakin menular di negara ini,” katanya.

6 comments:

  1. Dap suka la kalau Melayu makin jauh dari agama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ahli DAP yang buat, jadi seluruh parti DAP pun buat sama lah macam tu???

      Kalau macam tu ulama PAS tunjuk kote dalam fb maksudnya seluruh parti PAS tunjuk kote dalam fb lah macam tu???

      Kalau macam tu bekas ahli parlimen PAS almarhum Dr Lo'lo Ghazali beri makan dan menyantuni pelacur di lorong haji taib maksudnya seluruh muslimat PAS pelacurlah macam tu???

      Kalau ikut logik kau aku pun boleh kata PAS suka la kalau melayu makin hampir kepada pengzinaan

      Delete
    2. UMNO PUN SAMA KOT... RUJUK RUU355!!!!

      Delete
  2. Pakatan Hopeless terutaman PAN Imayam & PKR diam jer. DAPigs pulak gelak, PPBM buat dek jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa ulama PAS tunjuk kote dalam FB PAS @PIGS @BABI terutamamya hadi sial pro syaitan syiah pembunuh dan perogol umat Islam diam je. Nasrudin al-Tantawi pulak gelak, ketua dewan ulama PAS Kedah Rejab Mat Akhir tengah wirid Jahanam PAN, akhirnya parti sendiri yang jahanam jer...

      Delete
  3. Usah bertekak la dgn walaun-walaun ni. Tahap pemikiran tak tinggi mana pun utk menangkis hujjah-hujjah, dan mereka asyik mengulangi hujjah yg sama.
    Bagi walaun, apa yang diberitau oleh ostad-ostad itu la yg melekat kat otak mereka, dan itu saja la yg mereka tau. Otak ciputtt!!

    ReplyDelete