Tuesday, July 11, 2017

Isteri Jatuh Cinta pada Wanita Lain, Suami Rela Seranjang Bertiga. Pelik bunyinya

Dari kiri ke kanan: Andrea, Michael dan Laura. (Foto: Channel Nine)
Dari kiri ke kanan: Andrea, Michael dan Laura. (Foto: Channel Nine)
MELBOURNE – Laura dan Michael adalah sepasang suami-isteri yang mengaku kehidupan rumah tangga mereka aman saja. Belakangan, Laura jatuh cinta kepada seorang perempuan bujang bernama Andrea.
Laura dan Andrea bertemu di tempat kerja mereka di Beyond Petroleum (BP) service station. Sebagai rakan kerja, hubungan mereka terbilang dekat. Tanpa disangka, keakraban dua sahabat ini berubah menjadi cinta.

“Kami sering pergi bersama untuk menonton film atau tinggal di rumah menonton televisyen. Kami berteman sangat baik dan hubungan ini mengalami kemajuan begitu saja,” ujar Laura dalam program A Current Affair di Channel Nine, Australia, Selasa (11/7/2017). 

Michael mengetahui ketertarikan dua perempuan itu dan ketika Laura memutuskan untuk berkata terus terang, suaminya tidak terkejut. Dia justru mengikhlaskan kehadiran orang ketiga itu dalam kehidupan rumah tangga mereka.
“Saya justru merasa beruntung, kerana sekarang saya dicintai oleh dua perempuan. Seberapa bagus situasinya? Percaya lah, kami hanya keluarga yang normal. Sungguh,” tutur Michael. 

Namun demikian, cinta  terlarang itu belum mendapatkan restu dari masyarakat sekitarnya. Setelah jalinan kasih keduanya terkuak, Laura dan Andrea harus rela kehilangan pekerjaan alias dipecat. Pemecatan sepihak tersebut bahkan dilakukan melalui pesanan rengkas tanpa alasan yang jelas. 

Pasangan trio ini kemudian saman pihak perusahaan yang dipandang mereka telah bertindak diskriminatif. Perusahan membantah tudingan tersebut. 

“Kami menolak dakwaan bahwa perusahaan membuat keputusan terhadap pekerjanya berdasarkan bangsa, gender, agama, maupun orientasi seksual mereka. Kami adalah pemberi kerja inklusif dan serius bertanggung jawab menyediakan lingkungan bekerja yang selesa bagi seluruh staf,” tegas BP Australia. 
Sumber: Okezone

1 comment:

  1. Admin, mohon tuan masukkan link ke blog baru mountdweller88.blogspot.com kerana blog mountdweller asal telah disekat dan ramai yang sukar untuk dicapai.

    ReplyDelete