Saturday, July 15, 2017

Lelaki Ini Terperangkap di Dalam Mesin ATM, Lihat Bagaimana Dia Boleh Keluar

14/07/2017
Inilah secarik kertas berisi permintaan tolong seorang pria yang terjebak di dalam mesin ATM.
Inilah secarik kertas berisi permintaan tolong seorang lelaki yang terjebak di dalam mesin ATM.(KZTV/BBC)
HOUSTON  - Seorang lelaki negara  Texas, Amerika Syarikat, terjebak di dalam sebuah mesin ATM. Dia boleh bebas berkat catatan kecilnya.

Peristiwa bermula ketika  lelaki itu sedang mengerjakan projek renovasi. Salah satu bahagian pekerjaannya adalah mengganti kunci ruangan yang menampung mesin anjungan tunai mandiri (ATM) drive-thru.
Namun, saat dia berada di dalam mesin tersebut, pintu menutup, dan terkunci. Keberadaan  lelaki itu tidak diketahui orang di luar.

Sebab, tidak seperti ATM konvensional yang pengunjungnya harus memasuki sebuah bilik, ATM drive-thru di kota Corpus Christi ini menempel pada dinding luar bangunan sehingga pengunjung tak boleh melihat bahagian belakang mesin.
Dalam situasi seperti ini, si pekerja boleh saja merogoh telepon selularnya dan memanggil bantuan. Celaka, teleponnya tertinggal di dalam  kereta dan tak ada orang lain di sekitar mesin ATM itu.

Lelaki itu akhirnya boleh keluar dari penderitaannya setelah dia menulis permintaan tolong pada selembar kertas yang dikeluarkan melalui celah tempat keluarnya lembaran struk.

Catatan itu kemudian dilihat seorang pengunjung ATM yang hendak menarik  wang tunai.
"Mohon tolong, saya terjebak di sini dan saya tidak ada telepon. Tolong telepon bos saya (nombor telepon)," demikian isi catatan tersebut.
Polis  kemudian dipanggil ke lokasi kejadian meski awalnya mereka sempat mengira surat itu adalah sekadar kelakar.

"Kami boleh mendengar suara dari dalam mesin, kami semua berfikir ini candaan, ini pasti candaan," ujar seorang polis  bernama Richard Holden.
Setelah dicermati, polis  menyedari insiden itu nyata. Mereka kemudian menendang pintu untuk membebaskan lelaki tersebut yang telah terjebak selama dua jam.

"Semuanya dalam kondisi baik. Anda tidak akan pernah melihat kejadian seperti ini seumur hidup. Bahwa ada orang terjebak di dalam (mesin) ATM, itu gila," tambah Olden.
 Sumber:Kompas.com

1 comment:

  1. Are you interested in joining the great illuminati, here is a life
    transforming opportunity into the world of the
    rich, you will be given $5,000 every two weeks as a membership
    blessings, powerful and famous.
    Inbox, OR send a friend request
    Whatsapp +13176681073

    ReplyDelete