Sunday, July 9, 2017

VIDEO: Ayah Pukul Anak seperti Dirasuk Setan

Ayah lempar anak perempuan. (Foto: Weibo)
Ayah lempar anak perempuan. (Foto: Weibo)

JIANGSU – Sebuah kamera pengawas (CCTV) di suatu supermarket di Shuyang County, Provinsi Jiangsu merakam kejadian mengerikan. Video tersebut dalam sekejap saja menjadi viral di jagat maya, khususnya ramai diperbincangkan di kalangan warganet China.
Seorang anak perempuan berinisiatif membawa adik laki-lakinya pergi membeli makanan ringan di supermarket. Tak lama, ayahnya datang. Namun bukannya merangkul atau membelai lembut, lelaki itu malah menampar puterinya.

Keras sekali hingga anak itu tak berkutik. Ayahnya seperti dirasuk  setan , terus saja melempar bogem mentah, mengeplak kepala anak tersebut.
Dia menghalau setiap pukulan dengan kedua tangannya yang kurus, tetapi kemarahan sang ayah tak terbendung. Entah apa yang difikirkan lelaki tersebut, dia kemudian mengangkat satu kaki anaknya, dan melempar dia dalam posisi terbalik hingga menghantam ke tempat tong besar berwarna kuning.


Yakin anaknya belum jera dengan pukulan bertubi-tubi itu, dia banting anaknya ke sudut lain dan memukulnya dengan penyapu. Ia tak berhenti sampai sejumlah pengunjung datang dan menjauhkan dia dari puterinya. 

Melansir Shanghaiist,  9/7/2017 , kejadian itu disaksikan oleh adik korban. Ketika para pengunjung tampak menasihati ayah dua anak tersebut, korban tertatih-tatih keluar dari kerumunan. Dia mengajak adiknya menjauh, tetapi anak itu terlalu terkejut. 
 Sumber: Youtube/Multi Media/ Okezone

Pada akhir video, pelaku mengikuti anaknya berjalan pergi. Namun sebelum keluar, dia memarahi juga puteranya sambil menunjuk-nunjuk wajahnya.
Kes ini berakhir ke ranah hukum. Polis  mengungkap, ayah pemarah itu bermarga Wei, dan akan ditahan selama 14 hari. Tidak diketahui perihal setelah dua minggu, dia akan dibebaskan atau bagaimana nasib anak-anaknya setelah kejadian. 

Polis  setempat menjelaskan, Wei kemungkinan tertekan setelah bercerai dengan isterinya dan harus merawat kedua anak tersebut sendirian. Dia panik ketika menyedari kedua anaknya keluar tanpa meminta izin darinya.

No comments:

Post a Comment