Wednesday, August 2, 2017

Pramusaji Ini Menangis, Seorang Pria Memberikannya Tip US300

 2 Ogos 2017
(Foto: Diambil dari Facebook)
(Foto: Diambil dari Facebook)
SEORANG pramusaji bernama Johnny ini tak menyangka hari itu adalah hari keberuntungannya. Seorang lelaki   yang ketika itu sedang membawa keluarganya makan di tempatnya bekerja memberikannya wang tip yang tak pernah disangkanya.

Dalam video yang diunggah Viral Thread, seorang lelaki menyoalkan apakah hari itu adalah hari yang buruk bagi pramusaji itu, dan Johnny mengiyakan.

Lalu lelaki itu memberikan tips USD100 kepada Johnny. Menurutnya, tip itu diberikan kerana Johnny sudah melayaninya dengan baik. Johnny pun terkejut dan berkata bahwa wang tersebut boleh membayar sewa keretanya.


lelaki itu rupanya belum berhenti di situ. Dia berkata, anaknya menyuruhnya memberikan tip 20 peratus dari makanan yang mereka beli. "Tapi aku akan melakukan lebih dari itu, ini USD100 lagi," kata lelaki itu, seperti dikutip Okezone, Rabu (2/8/2017).




Johnny pun tak dapat menahan airmatanya. "Tetaplah jadi orang baik, tetap jadi dirimu, jangan biarkan orang lain membuatmu kecewa," nasihat lelaki itu kepada Johnny.

Tangis Johnny pun pecah ketika lelaki baik tersebut menambah lagi USD100. Total Johnny diberi US300, jika dirupiahkan dengan kurs saat ini bernilai hampir Rp4 juta.


Johnny pun kemudian mengucapkan terima kasih dan memeluk lelaki yang  baik hati  itu.

Banyak netizen yang memuji aksi lelaki tersebut. Namun tak sedikit juga yang protes kerana menanggap lelaki itu memberikan tip untuk mendapatkan simpati di media sosial. Namun apapun itu, lelaki tersebut sudah bermurah hati membantu orang lain di sekitarnya.

No comments:

Post a Comment