Friday, December 15, 2017

Wanita Rosakkan Wajah Kekasih untuk Ambil Alih Identiti Suami yang Dibunuh

  15 Disember 2017 

https: img-z.okeinfo.net content 2017 12 15 18 1830611 perempuan-india-rusak-wajah-kekasih-untuk-ambil-alih-identitas-suami-yang-dibunuh-Mc1TJvciLv.jpg 
 Ilustrasi.

INDIA— Seorang wanita di India membunuh dan berusaha menukar identiti suaminya setelah ketahuan berselingkuh. Berdasarkan keterangan polis , wanita itu merosak wajah kekasihnya dengan asid agar tak dikenali dan boleh mengambil alih identiti suaminya yang baru saja dia bunuh. 
 
Wanita itu, Swathi,  membunuh suaminya, Sudhakar Reddy dengan benda tumpul pada 26 November. Dengan dibantu kekasih gelapnya, Rajesh, perempuan berusia 28 tahun itu kemudian merancang agar Rajesh melakukan pembedahan plastik untuk mengambil tempat Reddy yang telah mati.

Pasangan yang menjalin hubungan sejak dua tahun lalu itu menggulung mayat Reddy dengan tikar dan membawanya ke hutan terdekat untuk dibakar. Dua hari setelah pembunuhan tersebut, tubuh dan badan Rajesh dirosakkan dengan asid oleh Swathi.

“Swathi juga merancang mengubah wajah kekasihnya dengan pembedahan plastik dengan tujuan mengambil alih identiti Shudakar. Tindakan tersebut telah disepakati keduanya,” ujar seorang polis  sebagaimana dilansir Daily Mail, Jumaat (15/12/2017). 

Aksi pembunuhan ganjil itu seperti film laga “Face/Off” yang dibintangi John Travolta dan Nicholas Cage. Dalam film tersebut kedua bintang utama melakukan operasi plastik untuk menukar wajah dan identitas mereka. 

Akan tetapi, menurut keterangan polis  pasangan ini terinspirasi dari filem India berjudul “Yevadu” yang berarti ‘siapa’ dimana salah satu karakter dalam filem tersebut melakukan pembedahan plastik untuk mengambil alih identiti lelaki lain. 


Kepada mertuanya Swathi mengatakan Reddy telah diserang oleh sekelompok orang menggunakan asid. Setelah mendengar khabar itu, orangtuan Reddy segera membawa putera mereka ke sebuah rumah sakit di Hyderabad dan melaporkan insiden tersebut pada polis . 

Seiring berjalannya waktu, orangtua Reddy menjadi curiga terhadap kebenaran identiti anaknya. Kecurigaan itu bermula ketika pihak keluarga membawakan sup kambing, makanan kesukaan Sudhakar, namun ia menolak makanan itu dan mengatakan bahwa ia seorang vegetarian. 

Mereka meralat laporan sebelumnya dan meminta polis  menyiasat kebenaran identiti anaknya. Petugas memeriksa cap jari Rajesh dan membandingkan dengan milik Sudhakar. Setelah keluar, hasil cap jari keduanya berbeda.

Polis  menangkap Swathi setelah ia mengaku membunuh suaminya dan memalsukan identiti Rajesh dengan merosak tubuhnya dengan asid. Rajesh juga ditangkap dan dibawa ke mahkamah setelah ia mendapatkan  rawatan di rumah sakit.

4 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. ayo bergabung diajoqq , silakan coba keberuntungan anda disini dan menangkan ratusan juta rupiah,hadiah menantikan
    anda silakan bergabung invite pin bb#58cd292c

    ReplyDelete
  4. ingin wujudkan impian anda , raih kesempatan dan menangkan ratusan juta rupiah hanya di ionqq,silakan invite
    pin bb#58ab14f5

    ReplyDelete