Thursday, January 18, 2018

Bungkus Jasad Kekasihnya dengan Plastik Selama Sebulan

17/1/18

https: img.okeinfo.net content 2018 01 17 18 1846323 bungkus-jasad-kekasihnya-dengan-plastik-selama-sebulan-pria-di-as-dibui-sBTL7j8ZvH.jpg 
Gambar hiasan (Foto: Reuters)
MICHIGAN - Seorang lelaki asal Rockwood, Michigan, Amerika Syarikat, bernama Jeffrey Thomas ditahan oleh pihak  polis  kerana menyembunyikan jasad kekasihnya dengan membungkusnya dengan plastik. Ketika  polis  menahan Thomas, lelaki berusia 50 tahun tersebut dalam keadaan bersimbah darah dan kebingungan. 

Dilansir dari IB Times, Rabu (17/1/2018), tetangga Thomas menelefon pihak  polis  setelah ia melompat keluar dari jendela rumahnya yang berada di tingkat atas pada tengah malam. Thomas mengaku bahwa melakukan hal tersebut kerana di rumahnya terdapat lelaki bersenjata dan sedang menyandera anak-anaknya.

Namun ketika diperiksa, di rumah Thomas tidak ada orang sama sekali. Justru polis  mencium bau busuk dan memutuskan untuk segera memeriksanya. Betapa terkejutnya ternyata bau busuk tersebut berasal dari jasad seorang wanita bernama Jennifer Butkowski yang dibungkus dengan plastik. Diperkirakan wanita berusia 32 tahun tersebut meninggal sekira sebulan yang lalu. 

Thomas dan Butkowski menjalin sebuah hubungan dan telah tinggal bersama setelah pindah ke Rockwood kurang dari dua bulan yang lalu. Polis  mengatakan tidak ada tanda-tanda kekerasan pada tubuh wanita tersebut. Namun untuk lebih memastikan, polis  akan melakukan bedahsiasat yang akan menentukan penyebab kematiannya.

"Dia mencuba menyembunyikan kematian seseorang dengan membungkusnya dengan plastik. Kami tidak tahu apa maksudnya, tapi itu adalah satu kes jenayah dan kami menahannya," ungkap Ketua Polis  Rockwood, Randy Krause. 

Jika terbukti Thomas menyembunyikan jasad Butkowski, terdakwa boleh menghadapi hukuman lima tahun penjara dan denda USD5,000.
Insiden tersebut terjadi hampir sebulan setelah seorang lelaki di Chicago tinggal bersama jasad isterinya di apartemen. Lelaki itu, Steven Seiler, mengaku bahwa dia tidak tahu bahwa isteri telah meninggal sebulan yang lalu. 


1 comment: