Tuesday, January 16, 2018

Pemandu mabuk, kereta tersangkut di tingkat dua bangunan

16/1/18

Sebuah mobil tersangkut di lantai dua sebuah gedung di Santa Ana, California setelah menghantam pembatas jalan dalam kecepatan tinggi. Pengemudi mobil selamat.
Sebuah kereta tersangkut di tingkat dua sebuah bangunan di Santa Ana, California setelah menghantam pembatas jalan dalam kelajuan tinggi. Pemandu kereta selamat.(Associated Press via Fox News)

CALIFORNIA -  Kemalangan kenderaan yang terjadi di Santa Ana, California ini cukup membuat orang  yang melihatnya heran .
Sebuah  kereta tersangkut di tingkat dua sebuah bangunan setelah menembus jendela dan menimbulkan lubang besar di tembok.
Dilansir dari Fox News, insiden tersebut terjadi pada Ahad (14/1/2018) dini hari, dipercayai kereta yang melaju sangat cepat mendadak melayang setelah melanggar pembahagi jalan.

Beruntung dua orang di dalam kereta  selamat, meski harus tertahan di dalam kereta selama beberapa saat hingga dikeluarkan petugas.
Benturan kereta dengan bangunan  sempat menimbulkan kebakaran kecil, namun segera dapat dipadamkan oleh petugas bomba.

"Ini bukan kejadian yang terjadi sehari-hari," kata Kapten Stephen Horner dari Bomba Orange County, Ahad (14/1/2018).
"Kenderaan itu melaju dengan kecepatan sangat tinggi ketika menghantam pembahagi jalan dan melayang hingga melanggar tingkat dua bangunan," tambahnya.
Menurut polis , pemandu diketahui kemudian memandu kereta dalam keadaan mabuk setelah mengambil dadah.

Bangunan  itu  juga dalam kondisi kosong ketika kejadian. Sementara penumpang dilaporkan hanya mengalami cedera ringan.
Sedangkan kereta yang tersangkut harus diturunkan dengan menggunakan alat berat.
KOMPAS.com

No comments:

Post a Comment