Wednesday, January 17, 2018

Penganalisis: Langkawi pilihan terbaik buat Dr M


Parlimen Langkawi tetap menjadi pilihan terbaik buat Tun Dr Mahathir Mohamad untuk bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan datang, kata penganalisis.
Penganalisis berpendapat peluang Dr Mahathir untuk menang di pulau peranginan itu lebih cerah berbanding Kubang Pasu, Putrajaya dan ataupun Gombak.

Faktor utama hal ini, menurut penganalisis politik dari Universiti Sains Malaysia (USM) Profesor Dr Sivamurugan Pandian, adalah sumbangan besar pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) itu terhadap pembangunan Pulau Langkawi ketika menjadi jawatan perdana menteri.

"Kalau dibandingkan dengan semua kerusi-kerusi tersebut Langkawi nampak mempunyai peluang jauh lebih tinggi.
"Satu kerana beliau sendiri telah sebati dengan Langkawi malahan sebelum berkecimpung dalam politik dan menjadi doktor beliau sering berada di sana.

"Manakala semasa menjadi perdana menteri, beliau banyak lakukan pembangunan di sana dan selepas menjadi perdana menteri pun beliau kerap ke sana.
"Jadi, ini mungkin menjadi asas kenapa Langkawi memberi peluang yang agak tinggi berbanding kerusi-kerusi lain," kata Sivamurugan kepada Malaysiakini.
Dr Mahathir dinamakan HARAPAN sebagai calon perdana menteri jika gabungan empat parti itu berjaya mengatasi BN dalam PRU ke-14 yang semakin hampir.
Azmin dan Dr M

 Baca seterusnya

16 comments:

  1. selalu menganjurkan pemain untuk memiliki rekening bank lokal pada saat pendaftaran sebab guna untuk mempermudah transaksi deposit maupun withdraw dengan lebih aman.dan jangan lupa mendaftar dilist yang sudah kami berikan dibawah ini.
    dewaqq
    sumoqq
    interqq

    ReplyDelete