Tuesday, April 17, 2018

‘Perang tidur’ - Rafidah pula papar foto Najib sedang lena

 
 
Susulan bidasan Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad, bekas Ketua Wanita Umno, Tan Sri Rafidah Aziz hari ini memaparkan pula gambar Perdana Menteri, Datuk Najib Razak yang sedang tidur semasa Sidang Kemuncak Asean.
Rafidah yang juga adalah bekas menteri menghantar laporan berita dari Filipina berkenaan kepada Malaysiakini.

Bertarikh 22 Nov, 2017, artikel tersebut menyatakan bahawa Najib dirakamkan sedang lena ketika Presiden Filipina Rodrigo Duterte menyampaikan ucaptamanya pada Sidang Kemuncak Asean ke-31.
"Mereka yang dinamakan sebagai pemimpin ini tidak seharusnya menuding jari dan menggunakan perkara-perkara remeh seperti ini menjelang pilihan raya umum. Kita mempunyai isu dan masalah yang sangat serius untuk ditangani.
"Dan Najib hanya dalam usia 60-an," kata Rafidah.

Gambar-gambar yang memaparkan Najib tertidur menjadi tular di media sosial manakala video berkenaan juga dipaparkan di YouTube.
Hari ini, Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa memuat-naikkan gambar Mahathir, 93, yang kepenatan sambil menutup matanya dalam satu acara baru-baru ini.

Dalam hantaran di Facebook, ahli Parlimen Ketereh itu turut mengimbas kembali kenyataan bekas perdana menteri berkenaan berhubung pengganti pilihannya, Tun Abdullah Ahmad Badawi yang mempunyai masalah sering terlena atau sleep apnea.

“Tidak salah beliau. Usia dan tenaga tidak mengenal siapa. Diberitakan beliau sering uzur, sering batuk-batuk, kadang-kadang ingatan lupa, kadang-kadang terlena. Dulu dia mengata Pak Lah, sekarang tengoklah Tuhan maha kaya,” kata Annuar.
Sementara itu, artikel yang dihantar oleh Rafidah melaporkan bahawa Najib tertidur semasa ucapan pembukaan Duterte pada sidang kemuncak yang diadakan di Manila.

Najib ketika itu duduk bersama pemimpin dunia lain seperti Presiden Amerika Syarikat Donald Trump, Perdana Menteri Kanada Justin Trudeau, Perdana Menteri India Narendra Modi dan Perdana Menteri Jepun Shinzo Abe.
Menurut artikel itu lagi, Najib tersedar apabila hadirin bertepuk tangan selepas Duterte mengakhiri ucapannya.
Malaysiakini 17/4/18

No comments:

Post a Comment