Thursday, August 16, 2018

Bertengkar dengan isteri, lelaki Ini nekat langgar rumahnya rumahnya sendiri dengan pesawat

16.8.18
Bertengkar dengan Istri, Pria Ini Nekat Tabrakkan Pesawat ke Rumahnya Sendiri
WIKI
Pesawat seperti dalam foto mirip dengan pesawat Cessna yang digunakan Duane Youd melanggar rumahnya di Utah, Amerika Syarikat. 
 
 UTAH - Seorang lelaki di Negara  Utah, Amerika Syarikat nekat menerbangkan pesawat kecil Cessa lalu melanggar ke rumahnya sendiri, beberapa jam setelah dia ditangkap kerana menganiaya isterinya.

Lelaki itu,  Duane Youd (47) meninggal dalam kecelakaan itu.  Pesawat Cessna yang dia pandukan hancur dan terbakar usai 'melanggar' kediamannya.
Sementara isteri Youd dan seorang anaknya yang sedang berada di dalam rumah ketika peristiwa itu terjadi, selamat.

Rumah mereka hanya mengalami sedikit kerosakan.
Dilansir dari laman Russia Today, Selasa (14/8/2018), sebelum melakukan hal gila tersebut, Youd telah ditangkap oleh  polis  di Payson, Utah, Amerika Syarikat (AS), pada hari Ahad lalu setelah seorang saksi melaporkan tindakannya yang menyerang sang isteri.

Serjan Spencer Cannon dari Kantor Sheriff Utah mengatakan, pasangan yang bermasalah itu  mabuk dan mengunjungi sebuah lokasi yang dekat dengan kediaman mereka untuk membahas permasalahan antara keduanya.
Setelah ditangkap kerana dicurigai melakukan kekerasan dalam rumah tangga dan dibebaskan dengan jaminan, ia pun dikawal oleh seorang anggota polis saat keluar dari balai polis .

Namun ia ternyata pergi ke Lapangan Terbang Fork-Springville dan memandu sebuah pesawat yang ia bawa menuju ke rumahnya.
Ia berhasil menghindari jaringan elektril dan rumah-rumah lainnya, kemudian melanggar pesawat itu ke rumahnya pada pukul 02.30 pagi waktu setempat.

Sesaat setelah insiden terjadi, halaman depan rumah Youd dipenuhi serpihan yang terbakar dan ia pun meninggal di tempat kejadian.

Seorang pengamat mengatakan bahwa Youd merupakan seorang pilot yang terampil.
Ia juga menegaskan pesawat Cessna 525 itu adalah milik majikan Youd, namun tidak ada yang mengetahui pasti apakah lelaki tersebut diizinkan untuk mengakses Cessna.

Rumah tangga Youd bersama sang isteri diketahui memang penuh dengan gejolak.
Lelaki itu juga pernah didakwa kerana perilaku tidak tertibnya setelah insiden kekerasan pada April lalu.

sumber

No comments:

Post a Comment