Saturday, March 16, 2019

Polis -Polis gendut dihantar ke kem " Penghancuran Perut"

  Sabtu 16 Mar 2019  
https: img-o.okeinfo.net content 2019 03 16 18 2030825 thailand-kirim-polisi-polisi-gendut-ke-kamp-penghancuran-perut-DMi3TJmjXw.jpg 
 Foto: Love Police/Facebook.
BANGKOK – Balai polis  di Thailand mengirimkan para anggotanya yang kegemukan ke sebuah kem penurunan berat badan sebahagian   dari program skala nasional yang disebut sebagai “Penghancuran Perut”. 

Setelah kejayaan program awal yang berlangsung selama dua minggu , balai polis di Thailand telah mulai mengirim anggota mereka yang paling gemuk ke Pusat Latihan Polis  Pusat di Kota Pak Chong, guna ambil bahagian dalam aktiviti fisikal intens yang dirancang untuk menyesuaikan ukuran perut mereka.

Setiap balai polis  akan secara berkala mengirim dua hingga tiga polis  yang kelebihan berat badan ke pusat latihan, di mana mereka akan berolahraga, menunggang basikal dan menerapkan diet sihat, kaya protein untuk mengurangi berat badan sebanyak mungkin. Program Penghancuran Perut mulai mendapatkan perhatian setelah foto-foto anggota polis  yang kelebihan berat badan yang ambil bahagian dalam rutiniti latihan harian menjadi viral. 

"Ada banyak masalah jika anda seorang polis gemuk," Serjan Mayor Senior, Sornpetch Chantarak yang mengawasi program baru diet ini.

“Kamu bekerja lambat dan bergerak lambat saat kerana kesukaran bergerak. Itu tidak boleh  diterima jika anda seorang anggota yang ditugaskan menangkap penjahat, kerana anda harus pantas dan pergi dengan cepat," tambahnya sebagaimana dilansir Oddity Central, Sabtu (16/3/2019). 

Sekitar 200 anggota Polis Thailand mengambil bahagian dalam program percontohan Penghancuran Perut. Hasil dari program itu mendorong pihak berwenang untuk mengimplementasikan program tanpa batasan waktu. 

Menurut media laporan tempatan, polis  yang beratnya mencapai 200 kilogram berhasil menurunkan berat badan hingga 60 kilogram, sementara yang sedikit kelebihan berat badan (sekira 80 kg) turun hingga 20 kg. 

Dilihat dari foto-foto yang beredar, para polis yang dikirim ke kem dicukur dan harus ditelanjangi hingga pinggang untuk memperlihatkan perut mereka. Mereka juga dilaporkan diberikan kad identiti individu di mana beratnya sebelum dan sesudah program dicatat untuk melacak kemajuan mereka. 

Foto-foto yang di-posting di halaman Facebook Love Police mendapat cukup banyak perhatian, dengan sebahagian besar komentator memuji para petugas kerana bekerja keras untuk mengurangi berat badan.
"Ada baiknya anda kehilangan beberapa berat badan. Saya selalu melihat polis  menenggak bir sambil berpatrol . Bagaimana anda bolehmenangkap penjahat seperti itu? ”Tulis seorang pengguna Facebook.

No comments:

Post a Comment