Monday, April 23, 2018

Kanak-kanak 7 tahun datang ke sekolah dalam keadaan lalok. Ibu ditangkap

23/4/18

https: img-o.okeinfo.net content 2018 04 22 18 1890057 bocah-tujuh-tahun-di-as-sekolah-dalam-keadaan-nge-fly-ibunya-ditangkap-jDDQAT2Cms.jpg 
Gambar hiasan (Foto: Reuters)

OHIO – Seorang ibu di Amerika Syarikat ditangkap pihak keselamatan setelah puteranya yang baru berusia tujuh tahun datang ke sekolah dalam keadaan “high” kerana kokain. 

Para guru di Sekolah Rendah North di Urbana, Ohio memanggil paramedik setelah anak itu mengantuk dan tidak responsif. Saluran berita lokal, WDTN melaporkan, doktor menemui narkotik  kelas A di dalam tubuh anak itu setelah melakukan pemeriksaan.

Ibu anak   itu segera ditahan oleh polis  setelah ia tiba di Rumah Sakit Kesihatan Urbana Mercy untuk menjemput anaknya. Dia kemudian ditemukan dalam pengaruh narkotik  kokain, metamfetamin, dan fentanyl.

Kepada polis , perempuan itu mengatakan bahwa anaknya mungkin telah menghirup narkotik  yang dia tinggalkan tanpa pengawasan sebelumnya. Dia menghadapi beberapa tuntutan terkait kepemilikan dan penggunaan ubat terlarang. 

“Kejadian ini hampir membuatmu menangis. Ini gila. Anda harus bersyukur kepada anggota staf dan guru yang baik," kata Benjamin Cash, salah satu tetangga anak itu sebagaimana dilansir Independent,  23/4/2018 . 

“Seorang anak berusia tujuh tahun seharusnya tidak pernah berada  dekat narkotik . Mereka seharusnya tidak mengenal kata kokain atau zat berbahaya lainnya. Itu tidak adil,” kata Lee Ann Steed, seorang tetangga lainnya.

No comments:

Post a Comment