Thursday, April 19, 2018

Pemerkosa Dilempar ke Kandang Buaya


19 April 2018  

https: img-o.okeinfo.net content 2018 04 18 18 1888187 tersangka-pemerkosa-di-meksiko-dihakimi-massa-sebelum-dilempar-ke-kandang-buaya-oBDyTQCjKK.jpg Ilustrasi.

OAXACA - Warga tempatan di Negara   Oaxaca, Mexiko pada Jumaat memutuskan melakukan aksi main hakim dengan melempar seorang suspek pemerkosaan ke dalam kandang buaya setelah memukul  dan menghajarnya. 

Berdasarkan laporan media yang dilansir Sputnik, Rabu (18/4/2018), lelaki yang dikenali sebagai Jacinto itu dituduh memperkosa seorang wanita tempatan dan menyerang dua wanita lainnya, salah satunya bahkan hampir mati. 

Polis  kemudian bertindak dengan menangkap dan menahan Jacinto, tetapi beberapa minit setelah lelaki berusia 20 tahun itu di bawa ke balai polis , kelompok yang terdiri dari sekira 50 warga yang marah menyerbu balai polis  dan membawa Jacinto ke taman terdekat.

Setelah melepaskannya dari tahanan polis , warga kemudian menelanjangi dan menghajar Jacinto. Rakaman kejadian ini kemudian disebarkan melalui media sosial. Sebuah video lain menunjukkan Jacinto terbaring di dalam kandang yang berisi dua ekor buaya.
Foto: Twitter
Kerana tidak dapat mengawalkan situasi, pasukan penegak hukum memanggil polis  negara   Oaxaca untuk menenangkan penduduk dan dengan mengeluarkan Jacinto dari kandang buaya. Lelaki itu selamat dan dikejarkan ke rumah sakit di San Pedro Tapanatepec dengan luka-luka parah. 

Sejak serangan tersebut, pihak keselamatan telah diperintahkan untuk tetap waspada di rumah sakit kerana khuatir warga yang marah mungkin akan kembali untuk menyeret keluar Jacinto. Tidak jelas apakah ada tuntutan yang dijatuhkan terhadap penduduk yang ikut serta dalam serangan terhadap Jacinto.

No comments:

Post a Comment