Thursday, December 1, 2016

[Video] Ibu buang bayi baru lahir terakam CCTV

1/12/16

[Video] Ibu buang bayi baru lahir terekam CCTV
bayi dibuang ibunya di turki. ©YouTube
Merdeka.com - Sebuah kamera pengawas (CCTV) yang dipasang di Kota Batman, sebelah tenggara Turki, menangkap insiden ketika  seorang wanita membuang bayi yang baru lahir di bawah kereta.

Menurut laporan Daily Mail, Khamis (1/12), rakaman tersebut menunjukkan seorang wanita mendekap bayi yang dibungkus dengan selimut sambil menunggu pejalan kaki. Ketika jalan sepi, dia membungkuk dan meletakkan bayi tersebut di bawah kereta yang terparkir. Setelahnya, wanita itu langsung berlalu begitu saja tanpa menoleh ke belakang lagi.

Untungnya, bayi tersebut berhasil diselamatkan setelah seorang penduduk tempatan bernama Ahmet Tas mendengar tangis bayi. Ahmet segera menelepon polis  untuk melaporkan penemuannya tersebut.

Pasukan paramedik yang datang segera memberi air manis kepada bayi tersebut sebelum membawanya ke Rumah Sakit Anak Batman untuk diperiksa. Dari hasil pemeriksaan, bayi tersebut dinyatakan sehat.

Ketika ini polis sedang  melakukan penyiasatan terhadap kes ini. Polis  mencuba untuk mempelajari rakaman CCTV untuk mengindentifikasi wanita tersebut.

Batman merupakan kota yang terletak   dekat ladang minyak Bati Raman, sebuah ladang minyak terbesar di Turki. Batman juga dikenal sebagai pangkalan tentera   yang digunakan Amerika Syarikat untuk melancarkan misi penyelamatan selama Perang Teluk 1991.

VIDEO

No comments:

Post a Comment