Sunday, July 17, 2011

Abang Durjana : Rogol adik sendiri selepas kunjungi pusat hiburan



KENINGAU: Harapkan pagar, pagar makan padi-seorang gadis tempatan berumur 16 tahun, dirogol oleh abangnya sendiri selepas mengunjungi pusat hiburan di Pekan Keningau. Ketua Polis Keningau DSP Zahari Mohamed memberitahu kejadian itu berlaku kira-kira jam 1 pagi pada 23 Mac lepas.

Katanya, mangsa dirogol dalam kereta di Jalan Keningau-Nabawan. Mangsa membuat laporan polis pada pagi hari yang sama, dan seorang suspek berumur 26 tahun iaitu abangnnya sendiri berjaya ditangkap di salah satu terminal letak kereta di Pekan Keningau.

Suspek direman selama tujuh hari untuk siasatan lanjut dan didakwa di bawah Seksyen 376(B) Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara 20 tahun, sebat atau kedua-duannya sekali.

Zahari menasihatkan ibubapa di daerah ini agar memperkasakan institusi keluarga masing-masing, dengan tidak membenarkan anak-anak remaja mereka keluar malam dengan tidak diketahui tujuan, disamping memberi pemantauan setiap pergerakan mereka pada setiap masa.

Beliau berkata, pusat hiburan terlalu bahaya kepada anak-anak remaja. “Ibubapa perlu melakukan sesuatu kepada anak-anak, agar tidak sekali-kali memijakkan kaki di tempat-tempat bahaya seperti itu,” katannya. Ketua polis itu memberitahu, pendidikan agama perlu ditekankan kepada anak-anak, bagi memastikan mereka tidak terpengaruh dengan kegiatan-kegiatan yang tidak sihat. Zahari di temu ramah selepas melancarkan Hari Polis ke-202 yang diraikan serentak di seluruh negara. -New Sabah Times

17 Julai

No comments:

Post a Comment