Monday, July 11, 2011

GILA :Tiga Wanita Pose Tanpa Pakaian Demi Mempromosi Bola Sepak Wanita

SRIPOKU.COM, JERMAN - Tiga pemain Pasukan Nasional Wanita Peranchis, Gaetane Thiney, Elodie Thomis dan Corine Franco bergambar tanpa pakaian untuk dimuat dalam surat khabar Bild demi menarik perhatian publik agar mahu menonton pertandingan sepak bola wanita. 

Di bawah foto tersebut, tertera tulisan: "Apakah ini yang harus kami tunjukkan sebelum anda akhirnya datang melihat pertandingan kami?"

Memang, dapat difahami bahawa selama ini kebanyakan orang lebih suka menyaksikan pertandingan bolak sepak lelaki berbanding wanita. Mungkin tak banyak orang yang tahu bahawa ketika ini seang berlangsung Piala Dunia Sepak Bola Wanita di Jerman. Nampaknya fokus publik kini lebih tertuju kepada pertandingan Copa America 2011 Argentina yang kini sedang berlangsung.

"Foto itu telah tampil dengan sangat indah dan aku sangat menyukainya. Kami ingin memprovokasi dan menghasilkan beberapa perbincangan di kalangan publik," kata Thiney kepada Bild. 

Ini sebenarnya bukan aksi yang pertama pemain bola sepak wanita bergambar dengan pose telanjang di media massa demi menarik perhatian publik. Bulan lalu, beberapa pemain Jerman juga tampil tanpa busana di majalah Playboy untuk tujuan yang sama.
Tiga pemain Pasukan Nasional Peranchis, Elodie Thomis (kiri), Gaetane Thiney (tengah) dan Corine Franco (kanan) ketika bergambar telanjang oleh Bild. Ketiganya melakukan aksi nekat ini untuk meningkatkan kesedaran publik terhadap pertandingan sepak bola wanita.

No comments:

Post a Comment