Monday, August 1, 2011

PM England David Cameron Dilayan Kasar Oleh Pelayan Kafe

LONDON - Insiden kecil mewarnai percutian Perdana Menteri England David Cameron di Tuscani, Itali. Seorang pelayan kafe mendampratnya ketika PM Cameron meminta pesanan kopi untuk dia beserta Isterinya.

Kejadian ini terjadi di sebuah kafe di Montevarchi, Itali ,ketika itu PM memesan kopi dan memintanya untuk dibawa ke meja luar, tetapi jawapan mengejutkan yang dia  dapat dari pelayan itu.

Pelayan itu tiba-tiba saja mengatakan, dirinya sedang sibuk dan menyuruh PM Cameron untuk membawa pesanan kopinya itu keluar sendiri. Tertegun dengan jawaban pelayan itu, orang nombor satu di Pemerintahan England itu pun membawa dua cawan kopi cappucino dan secangkir kopi espresso ke teras Dolcenero bar.

Pelayan yang bernama Fransesca Ariani mengatakan, "saya benar-benar malu. Saya tidak tahu dia Perdana Menteri England. Benar-benar menyesal dengan sikap saya yang kasar, ketika itu memang keadaan sedang sibuk dan tidak ada rakan saya yang membantu".

"Dia (PM Cameron) minta dua cappuccino dan satu espresso serta minta diantar keluar. Tapi saya kata padanya untuk membawa pesanannya sendiri kerana, sedang di balik bar," jelas Ariani seperti laporan Daily Mail, 1 Ogos.

Pelayan itu menambahkan, Cameron menunggu pesanannya dan membawanya sendiri kepada isterinya .Perdana Menteri dari Partai Konservatif itu membayar 50 Euro tanpa memberi tip.

"Adil memang (tidak memberi tip) kerana saya tidak membawa kopinya ke meja. Tapi paling tidak dirinya boleh meninggalkan sedikit coin untuk tip," keluh Ariani. Okezone.com

2 comments: