Saturday, October 1, 2011

Ditembak 9 Das Namun Wanita Ini Masih Hidup

MINNEAPOLIS - Seorang ibu dari remaja berusia 14 tahun selamat dari sembilan tembakan
yang dilancarkan oleh suaminya sendiri semasa di rumahnya yang terletak di Minnesota,
Amerika Syarikat  .

Insiden ini terjadi ketika Gina William tengah berkelahi dengan Keith Ammons, lelaki yang sudah dinikahinya selama 15 tahun. Kedua pasangan tersebut hendak melakukan perceraian dan
Ammons tampak sangat marah dengan isterinya.

"Saya pergi ke kamar dan mengunci pintunya, dia (Ammons) marah," ujar Gina, seperti dikutip
Newscore, Jumaat (30/9/2011).

Beberapa saat kemudian, Ammons mendobrak pintu kamarnya dan mengacukan pistol. Ammons
juga memerintahkan puterinya agar keluar dari kamar, pada ketika itulah Ammons melepaskan
tembakan kepada isterinya sendiri sebanyak sembilan kali.

Gina mengatakan, suaminya tidak berhenti menembak hingga akhirnya pistol tersebut macet.

Beberapa hari setelah insiden penembakan tersebut, Ammons ditangkap oleh polis  di sebuah
motel, atas tuduhan  percubaan pembunuhan.

Gina ketika ini lumpuh di bahagian pinggang hingga kakinya, namun doktor yakin, Gina dapat meninggalkan rumah sakit dalam dua minggu mendatang.

"Saya sudah cukup senang, masih boleh hidup dan saya   meminta maaf kerana merusak
 kehidupan Ammons. Saya bahagia dia sudah hilang dari kehidupan saya," ujar Gina.
(rhs) okezone.com

No comments:

Post a Comment