Thursday, January 26, 2012

Kanak-kanak Empat Tahun Bawa Ganja ke Sekolah


Sriwijaya Post - Khamis, 26 Januari 2012  WI
 
ganja2.jpg
SHUTTERSTOCK
Ilustrasi
 

SRIPOKU.COM, MERIDEN - Seorang kanak-kanak berusia empat tahun mengejutkan Hanover Elementary School, Meriden, Amerika Syarikat, Reuters melaporkan, Rabu (25/1/2012). Gara-garanya dia mengeluarkan sembilan kantong berisi ganja dan mengatakan pada gurunya akan membahagi "snack" itu kepada teman-temannya.

Menurut ketua sekolah, Miguel Cardona,  guru itu cukup sigap. Dia terus mengamankan bekalan muridnya itu sebelum murid-murid lain mengetahuinya. Cardona menyebut insiden itu "sangat menyedihkan" dan tidak ada murid lain yang mengetahuinya.

Pengawas sekolah Meriden, Mark Benigni, dalam konferensi pers menyatakan, kanak-kanak itu tidak bersalah dan tidak mendapat hukuman. "Murid itu tidak tahu apa yang dibawanya ataupun benda apa itu," jelas Benigni.
"Yang menyedihkan adalah masalah dan tingkah laku orang dewasa ini menempatkan seorang murid dalam bahaya," tutur Mark Benigni.
Pihak berwenang tidak merilis nama kanak-kanak itu  ataupun orangtuanya. Sementara itu menurut polis , kemungkinan ada penahanan selama penyiasatan  berlangsung. Departmen Keluarga dan Anak-anak pun menyiasat kes itu.

Editor : Soegeng Haryadi
Sumber : Kompas.com

No comments:

Post a Comment