Thursday, March 15, 2012

Ayah Lalai, Kanak-kanak 3 Tahun Meninggal Tertembak Diri Sendiri

Khamis, 15 Mac
okezone.com
WASHINGTON - Akibat kelalaian seorang ayah yang meninggalkan pistol di dalam kereta, seorang kanak-kanak tiga tahun kehilangan nyawanya. kanak-kanak itu menembakan peluru ke arahnya sendiri ketika ayahnya tidak ada dekatnya.

Anak laki-laki berusia tiga tahun itu ditinggalkan di dalam kereta bersama dengan adik perempuannya yang masih bayi di Washington, Amerika Syarikat. Sementara ayah mereka keluar dari kereta untuk mengisi minyak dan sang ibu pergi berbelanja di kedai swalayan yang berada berdekatan stesyen minyak itu.

Anak laki-laki itu tiba-tiba saja menemukan pistol milik ayahnya yang dengan mudah boleh dijangkaunya. Tidak lama setelah bermain-main dengan pistol milik ayahnya, anak laki-laki itu pun mengarahkan pistol ke kepalanya dan langsung menarik picu.

"Ini adalah kejadian luar biasa tragis. Orang tua kedua anak ini telah melakukan tindakan lalai," ujar salah seorang anggota polis Naveed Benjamin seperti dikutip Emirates247 Khamis, (15/3/2012).

Ditambahkan Benjamin, polis setempat telah mengajukan beberapa pertanyaan terkait dengan insiden yang dipicu oleh kelalaian sang ayah dari kedua kanak-kanak tersebut.

Insiden ini merupakan yang ketiga kalinya terjadi di Washington. Sebelumnya seorang anak perempuan berusia tujuh tahun dilaporkan maut ketika saudaranya menemukan sepucuk pistol dan menembak dirinya.

Insiden penembakan terakhir terjadi pada 22 Februari lalu dimana seorang anak perempuan berusia delapan tahun terluka parah ketikat salah seorang temannya mengeluarkan pistol dan tanpa sengaja menembak dirinya.(rhs)
dicatat semula oleh indah.com

No comments:

Post a Comment