Tuesday, April 24, 2012

Kanak-kanak 4 Tahun Tembak Ayah Hingga Mati Kerana Playstation

Posted by Rafly Rindengan on Apr 24, 2012 |manado today
game kekerasan anak
Budak  menembak ayahnya kerana tidak membelikannya Playstation

Seorang anak berusia empat tahun menembak ayahnya hingga mati setelah menolak untuk membelikannya sebuah PlayStation.
Kanak-kanak  Arab Saudi dari daerah Jizan selatan, mengambil pistol milik ayahnya dan kemudian menembaknya.
Dailymail menulis bahawa menurut laporan, sang anak tersebut meminta ayahnya untuk membelikannya sebuah PlayStation, dan penembakan itu terjadi setelah ia pulang tanpa objek yang diinginkan sang anak.

Ketika dia membuka baju, lelaki tersebut kemudian menaruh senjatanya yang kemudian diambil sang anak dan menembak  dia dari jarak dekat, menurut surat khabar Asharq.

Insiden tragis ini menambah perdebatan bahawa bermain video game kekerasan membuat anak-anak menjadi lebih agresif dan mengubah persepsi mereka tentang realiti.
Hal ini juga terjadi setelah seorang guru di England, Alison Sherratt memperingatkan bahawa anak-anak berumur empat tahun yang memukul teman sekelas kerana mereka meniru adegan kekerasan pada game-game dewasa.

Para murid juga secara rutin membahas permainan seperti seri Call Of Duty, dimana karakternya menghadapi berbagai zon  perang, dan Grand Theft Auto dimana pemain melakukan aksi pencurian, rompakan, pembunuhan, menjual ubat terlarang dan memukuli pelacur dengan tongkat besbol.

No comments:

Post a Comment