Sunday, June 10, 2012

Lelaki Ini Boleh Masukkan Hidung ke Mulut

 okezone.com
Foto : China Photo Press
Foto : China Photo Press
BEIJING - Tang Shuquan merupakan lelaki berkacamata dengan wajah yang normal. Namun dia sanggup melipat wajahnya hingga hidung Tang masuk ke dalam mulut. Tang pun berubah menjadi sangat buruk.

Wajah lelaki berusia 43 tahun itu tampak hodoh ketika dia melipat dagunya hingga gigi bawahnya menyentuh hidung. Tang pun siap memberikan wang sebesar USD10.250   bagi siapapun yang boleh menirunya.

Lelaki asal China itu mengklaim, belum ada seseorang di dunia ini yang sanggup melipat wajah seperti yang dilakukannya. Pada Mac lalu, Tang pun mengikuti pertandingan Guinness World Records di Itali  dan mendapatkan sebuah medal . Demikian, seperti diberitakan Daily Mail, Jumaat, (8/6/2012).

Tang mempelajari cara melipat wajah selama tujuh tahun dan sudah sering menunjukkan aksinya ke publik sejak 10 tahun yang lalu. Tang pun disebut memiliki wajah terjelek yang pernah ada di dunia.

Untuk seorang lelaki  yang berusia 43 tahun, otot-otot wajah yang dimiliki Tang dinilai sangat kuat dan sangat fleksibel. Tang juga terlihat sering mempamerkan kemampuannya di depan warga yang ada di jalanan.(AUL)

No comments:

Post a Comment