Tuesday, December 4, 2012

Wanita mandul dari Saudi hadiahkan suami kereta dan isteri baru

Reporter : Vincent Asido Panggabean
Selasa, 4 Desember 2012
Perempuan mandul asal Saudi hadiahi suami mobil dan istri baru

Wanita Arab Saudi yang tidak disebutkan namanya ini ternyata tidak boleh memberikan keturunan kepada suaminya. Sebagai gantinya, dia menawarkan suaminya itu isteri baru dan kereta mewah.

Stesyen televisiyen Al Arabiya melaporkan, Selasa (4/12), langkah luar biasa yang diambil  wanita 40 tahun ini setelah mengetahui dirinya mandul. Bahkan, dia juga akan mengatur pesta pernikahan bagi suaminya itu.

Surat khabar Al-Bilad menulis selain mengizinkan suaminya kahwin lagi, wanita yang berkerja sebagai guru ini juga akan memberikan  kereta mewah kepada suaminya  .  Kenyataan ini membuat   seluruh tetangga, kerabat, dan teman-temannya merasa hairan.

 Wanita ini juga dilaporkan telah menjodohkan suaminya itu dengan seorang murid SMA tempat dia mengajar. Dia bahkan rela membayar seluruh biaya pernikahan itu setelah suaminya mengatakan kepada dia ingin memiliki isteri kedua.

Selain dia, baru-baru ini seorang lelaki tidak disebutkan namanya asal Saudi juga menikahi sekaligus murid, guru, dan pengetua. Sayang, rumah tangganya berantakan tidak lama setelah menikah, seperti dilansir  akhbar Saudi, Okaz, bulan lalu.

Namun, petualangan cintanya terhadap wanita berhubungan dunia pendidikan ini tidak berakhir di situ. Lelaki ini juga dikhabarkan telah mengahwini perempuan bekerja di bahagian pengawas sekolah menjadi isteri keempatnya.
[fas]

No comments:

Post a Comment

Post a Comment