Wednesday, January 30, 2013

Pasangan zalim .Pergi Menonton Film, Kurung Anak Angkat di Dalam Kandang

  detikNews
Ilustrasi (Asia One)
New Mexico- Pasangan kekasih di Amerika Syarikat   ditangkap polis  kerana mengurung anak angkat mereka. Pasangan ini mengunci anak berusia 8 tahun di dalam kandang, ketika mereka pergi ke pawagam.

Pasangan itu, Cindy Patriarchias (33) dan Edmond Gonzales (37) ini dijerat dakwaan mengabaikan anak. Polis  menemukan kanak-kanak perempuan tersebut terkunci di dalam kandang kayu yang ada di dalam karavan milik pasangan ini di wilayah Las Cruces, New Mexico.

Menurut Polis Las Cruces, kandang tersebut memiliki ukuran panjang 152 cm, lebar 74 cm dan tinggi 126 cm. Kandang memiliki dua pengait sebagai kunci dan terdapat sebuah katil bayi di dalamnya. Demikian seperti dilansir Channel News Asia, Rabu (30/1/2013).

Polis  mendapat aduan dari warga setempat soal anak malang yang ditinggal sendirian oleh orang tua angkatnya, yang asyik pergi menonton film dengan ketiga anaknya yang lain. Polis  diminta untuk mendatangi kediaman pasangan tersebut.

Ketika tiba lokasi, polis  mendapati karavan milik pasangan tersebut dalam kondisi gelap gulita dan tanpa penghuni. Polis  menunggu pemilik karavan pulang.

"Nyaris satu jam kemudian, Patriarchias kembali ke rumahnya dan membiarkan petugas masuk ke dalam. Ketika tengah memeriksa kondisi di dalam, seorang petugas menemukan sebuah kandang kayu di salah satu sudut kamar tidur. Di dalam kandang tersebut, ada anak perempuan Patriarchias yang berusia 8 tahun," demikian pernyatan Polis Las Cruces.

Anak tersebut kemudian dikeluarkan dari kandang untuk segera mendapatkan  rawatan perubatan. Hasil pemeriksaan tidak menunjukkan adanya luka fisikal pada kanak-kanak tersebut. Namun, ditemukan fakta bahawa anak tersebut menderita microcephaly, yakni kondisi di mana kepala penderita berukuran lebih kecil dari rata-rata.

Patriarchias dan kekasihnya pun ditahan polis . Sedangkan si kanak-kanak ini hidup dalam perawatan otoriti setempat.

Kelakangan diketahui, mantan suami Patriarchias-lah yang telah menelepon polis . Lelaki itu menelepon polis  setelah bertemu dengan Patriarchias dan kekasihnya serta anak-anak mereka, namun tanpa si anak angkat.

(nvc/ita)

No comments:

Post a Comment