Saturday, March 2, 2013

Lelaki AS terjatuh ke dalam lubang yang tiba-tiba muncul di kamar tidurnya

  2 Mac 2013

Rumah mangsa (abclocal.go.com)
Florida - Seorang lelaki di Florida, Amerika Syarikat   menghilang setelah terjatuh di dalam lubang 'sinkhole' yang tiba-tiba muncul di rumahnya. Lubang ini muncul tepat di dalam kamar tidurnya dan dia dipercayai telah meninggal.

Seperti dilansir AFP, Jumaat (1/3/2013), insiden tak biasa ini terjadi di wilayah Brandon, yang ada di pinggiran Tampa, Florida, AS, pada Khamis (28/2) malam waktu setempat. Polis  yang dipanggil ke lokasi kejadian terkejut ketika menemukan lubang di tanah dengan diameter 30 meter di dalam rumah mangsa .

Saudara laki-laki mangsa (36) menceritakan kronologi kejadian yang berlangsung cukup cepat tersebut. Menurut lelaki yang tidak disebutkan namanya ini, dia mendengar suara teriakan dari dalam kamar mangsa. Ketika menyedari bahawa mangsa terjatuh ke dalam lubang tersebut, lelaki ini berusaha menariknya keluar namun usahanya sia-sia.

Hingga saat ini polis  belum berhasil menemukan keberadaan mangsa yang jatuh ke dalam lubang yang tidak diketahui kedalamannya ini. Aparat setempat bahkan menggunakan peralatan khusus untuk mencari keberadaan mangsa, namun alat tersebut malah ikut hilang di dalam lubang. Oleh kerana itu, dugaan sementara, mangsa sudah tak bernyawa.

"Belum dipastikan, tapi dugaan sementara (sudah meninggal). Tidak ada tanda-tanda yang menunjukkan mangsa masih hidup," ucap juru cakap pegawai bomba Hillsborough County, Jessica Damico kepada CNN.

Jessica menambahkan, lubang yang tiba-tiba muncul ini merupakan salah satu fenomena alam dan bukan buatan manusia. Hingga saat ini, diameter lubang ini diperkirakan masih akan terus membesar.

Otoriti setempat pun bergegas memindahkan sejumlah warga di dekat lokasi kejadian sebagai langkah keselamatan, jika lubang tersebut terus membesar. detikNews

No comments:

Post a Comment