Wednesday, April 24, 2013

Foto Autopsi Bocor, Keadaan Jenazah Tamerlan Tsarnaev Menyedihkan

24 April 2013
 
  Boston - FBI membantah keras dugaan para penyokong Dzhokhar Tsarnaev yang menyebut Tamerlan ditangkap hidup-hidup dalam keadaan telanjang. Tamerlan Tsarnaev dipastikan meninggal. Bahkan dari foto autopsi yang bocor ke publik, kondisi jasadnya sungguh menyedihkankan.

Foto autopsi itu beredar luas di laman jejaring sosial dan beberapa media independen. Sumber media gosip terkemuka, TMZ, sudah membenarkan foto ini.

Digambarkan dalam foto, sosok Tamerlan yang terbujur kaku dengan luka sayatan lebar di bahagian dada sebelah kiri. Di bahagian leher hingga wajah ada bekas luka dalam yang berwarna merah. Mulut lelaki berumur 26 tahun itu ternganga dengan mata yang terbuka.

Polis  sebelumnya mengatakan, Tamerlan   dilindas kereta yang dipandu oleh adiknya, Dzhokhar Tsarnaev. Petinju tersebut sempat terseret sejauh 12 meter.

Belakangan, Polis AS berkeyakinan bahawa Dzhokhar juga menembak dirinya sendiri dengan pistol. Dia melepas tembakan ke bahagian mulutnya yang mengenai kerongkongan dan bahkan menembus ke bahagian tengkuknya.

Secara terpisah, doktor mengungkapkan, Tamerlan memang mengalami luka-luka tembakan dan sejumlah luka lainnya. Namun menurut doktor, luka paling parah yang dialami Tamerlan berasal dari lindasan kereta Mercedez SUV yang dipandu adiknya.

Akibat luka-luka tersebut, nyawa Tamerlan pun tidak dapat diselamatkan. Dia meninggal di rumah sakit pada Khamis (18/4) waktu setempat.  detikNews

No comments:

Post a Comment

Post a Comment