Tuesday, April 16, 2013

Gara-gara paderi lupa, pasangan ini terpaksa menikah dua kali

Dalam sehari, pasangan muda ini terpaksa menikah dua kali lantaran sang paderi lupa menyuruh mereka untuk mengucapkan kalimat 'I Do'. Kelly Sweetman dan Nathan rees yang berusia 25 tahun, terpaksa mengulang kembali prosesi pernikahan untuk mengesahkan pernikahan mereka.



1 jam setelah pesta berlangsung, pihak perancang perkahwinan mendadak meminta pasangan muda tersebut untuk mengulang pengikatan janji. Dikatakan oleh Nathan, sewaktu mereka melakukan prosesi sebelumnya, memang ada yang aneh, yakni sang paderi langsung memintanya untuk menyarung cincin di jari isterinya pasca membaca janji.

Para tamu pun   kehairanan kerana kata 'I Do' belum sempat terucapkan dan mereka sudah disahkan jadi suami-isteri. Kemeriahan pun berlangsung dan menutupi keanehan tersebut hingga akhirnya pihak panitia menyedari kesalahannya, seperti dikutip dari Dailymail.

Altar yang sudah dibuang kembali dipasang dan didekorasi dan pengantin kembali dipersiapkan. Pesta yang berlangsung di sebuah pantai di Cyprus, Kepulauan Mediteranian ini berlangsung meriah. Sang pengantin baru pun terkejut kerana mereka tak hanya menikah sekali, namun juga dua kali tanpa harus membayar lagi.

Kesalahan paderi  dilihat mereka sebagai sesuatu yang tak dapat dilupakan. Selain para tamu mendapatkan lebih banyak minuman, mereka juga memberikan sebuah memori pernikahan yang unik. Nathan yang bertemu Kelly melalui facebook dua tahun lalu pun mengatakan bahawa dia tidak keberatan mencium dan mengikat janji berkali-kali dengan isterinya.

sumber: wolipop

 sumber

No comments:

Post a Comment