Sunday, April 28, 2013

PAS diserang dengan banner fitnah

Harakahdaily 

(Banner yang dipasnag untuk memfitnah PAS di kalangan orang Cina)

KUALA LIPIS: Para Petugas PAS diminta siap siaga mulai sekarang hingga hari mengundi 5 Mei untuk memantau tindakan sabotaj parti lawan yang menaikan banner berunsur fitnah terhadap pakatan rakyat.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Pahang, Roslan Zainal berkata, pihaknya mengesan beberapa banner yang di pasang di kawasan parlimen Lipis, Raub dan kawasan-kawasan lain berunsur provokasi untuk menakut-nakutkan pengundi Cina supaya tidak mengundi PAS.

Katanya banner berbahasa Cina itu mempunyai maksud berbau perkauman. Ia dipercayai di pasang oleh parti lawan. Pihak Pakatan Rakyat menarikan sekeras-kerasnya banner tersebut milik Pakatan.

Berikut adalah kenyataan penuh Roslan Zainal.

PAS Pahang mengajak seluruh rakyat Malaysia bekerjasama dan berganding bahu memastikan Pilihan Raya Umum Ke 13 (PRU13) berlangsung dengan aman dan demokratik.

Rakyat wajar menolak perbuatan dan pihak yang masih primitif dengan amalan politik sabotaj dan fitnah.

PAS Pahang amat kesal dengan perbuatan pihak tertentu yang cuba mensabotaj PAS dan Pakatan Rakyat (PR) melalui cara menaikkan kain rentang atau banner fitnah di beberapa tempat di dalam kawasan parlimen Lipis, Raub dan beberapa daerah lain.

Banner tersebut (seperti) di dalam gambar dicetak logo PAS, DAP, dan PKR berserta dengan gambar Presiden PAS dan mesej di dalam bahasa Cina yang maksudnya untuk menakut-nakutkan pengundi Cina supaya tidak menyokong PAS.

PAS dan PR Pahang menafikan sekeras-kerasnya mencetak atau menggantung banner berkenaan.

Penggunaan logo-logo parti seperti di banner tersebut merupakan suatu fitnah jahat dan tidak bertamadun.

Sebarang penyiaran bahan berkaitan mestilah mendapat kelulusan Bilik Gerakan parti di peringkat negeri dan kawasan parlimen.

PAS Kawasan Lipis dan DAP Raub telah menurunkan semua banner tersebut dan telah membuat laporan polis.

Petugas PAS dan PR digesa supaya sentiasa siap siaga (alert) mulai sekarang sehingga ke hari mengundi pada 5 Mei 2013 untuk memantau dan mengekang sebarang tindakan sabotaj dan tidak demokratik seperti tersebut.

No comments:

Post a Comment