Thursday, April 25, 2013

Polis selamatkan seorang lelaki yang hampir dilanggar keretapi

25 April 2013

 Penyelamatan yang tertangkap kamera (Foto: Daily Mail)
Penyelamatan yang tertangkap kamera (Foto: Daily Mail)
MEDELLIN – Seorang petugas keselamatan berhasil menyelamatkan seorang lelaki yang hampir dilanggar keretapi. Kejadian ini  mengejutkan semua pengunjung di situ.
 
Kejadian yang mengejutkan ini terakam kamera CCTV stesyen Metro di Medellin, Colombia. Dalam video tersebut memperlihatkan seorang lelaki mengenakan kemeja putih dan seluar berwarna gelap berjalan menuju tepi landasan keretapi dan tubuhnya hampir terlanggar sebuah keretapi yang datang.
 
Namun, seorang anggota polis  Colombia bernama Gustavo Chaparro, yang sedang bertugas di Stesyen Metro itu segera menarik lelaki yang tidak diketahui namanya tersebut beberapa detik sebelum kereta memasuki stesyen.
 
Video aksi heroik polis  Colombia yang diposting ke YouTube pada 23 April 2013 ini telah membuat heboh pengguna internet. Banyak komentar yang mengatakan rasa salutenya pada Chaparro.

"Terima kasih kepada semua orang yang telah memberikan penghargaan kepada saya, tetapi itu adalah tugas saya untuk melindungi dan melayani masyarakat," kata Chaparro. Demikian seperti dikutip Daily Mail, Khamis (25/4/2013).okezone.com

No comments:

Post a Comment