Wednesday, April 10, 2013

Scott Damerow, Memecahkan 142 Telur dalam Satu Minit

10 April 2013

 Foto : Aksi Damerow pecahkan telur (True TV)
Foto : Aksi Damerow pecahkan telur (True TV)
TEXAS – Seorang lelaki, Scott Damerow memecahkan rekod Guinness Book of World Record setelah dia berhasil memecahkan 142 butir telur dengan kepala dalam waktu satu minit.

Pemuda dari Corpus Christi, Texas, Amerika Syarikat   ini  berhasil memecahkan 142 butir telur dengan kepalanya. Aksi Damerow ini disiarkan oleh salah satu televisyen setempat pada Mac silam. Damerow berhasil memecahkan rekod sebelumnya dari 130 butir telur. Demikian, diberitakan Huffington Post, Rabu (10/4/2013),

Dalam video tersebut, Damerow bergerak dengan cepat saat memecahkan telur itu, kemudian penonton bersorak-sorai memberi semangat padanya. Mantan bintang sepak bola di sekolahnya ini bercita-cita untuk menorehkan namanya di Guinness Book of World Records.

"Saya sudah terbiasa menyundul bola, jadi saya fikir mungkin saya boleh memecahkan rekod dengan menggunakan kepala saya juga,” kata Damerow.

"Kepalaku terasa mati rasa. Saya bahkan tidak menyddari kepala saya terluka keranna kulit telur itu. Saat itu adrenalin saya begitu memuncak,” tambahnya.

Seperti diketahui rekod memecahkan telur ini pernah diraih oleh lelaki asal Itali  pada 2009 silam. Lelaki Itali  itu berhasil memecahkan 49 telur dengan jari-jari kakinya dalam satu minit.

No comments:

Post a Comment