Wednesday, May 29, 2013

Suspek rempuh khemah kenduri kahwin diburu

Senguttuwan

KAMPAR – Polis sedang memburu seorang penjenayah tegar yang dipercayai merempuh sebuah khemah kenduri perkahwinan sehingga menyebabkan seorang bayi berusia 18 bulan maut dan dua saudaranya cedera.

Ketua Polis Daerah Kampar, Superintendan Ng Kong Soon berkata, individu tersebut dikenal pasti sebagai C.S. Senguttuwan, 28, yang mempunyai 13 rekod jenayah lampau dan dia dikehendaki polis bagi membantu siasatan kes tersebut.

“Antara kesalahan jenayah yang dilakukan suspek ialah cubaan membunuh, mencuri motosikal, memecah rumah dan khianat dengan api selain pernah dikenakan perintah sekatan di Kuala Terengganu, Terengganu pada 2011.
“Dia yang berasal dari Taman Gopeng, Gopeng dekat sini juga diburu polis di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan iaitu memiliki senjata maut dalam rusuhan yang dihadirinya pada 7 Mei lalu,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kampar di sini semalam.

Kong Soon berkata, siasatan awal mendapati sewaktu kejadian Sengut- tuwan memandu kereta Proton Persona terbabit bersama seorang lagi suspek yang masih belum dikenal pasti identitinya.

No comments:

Post a Comment