Saturday, June 22, 2013

Lelaki 90 Tahun Lompat Bungee dari Ketinggian 39 Meter

Jumaat, 21 Jun  2013 

Bob Steele Lompat Bungee (Foto: Dailyrecords)  
Bob Steele Lompat Bungee (Foto: Dailyrecords)
 
KILLIECRANKIE – Seorang lelaki tua melakukan aksi yang ekstrim dengan bungee jump dari ketinggian 39 meter untuk merayakan ulang tahunnya yang ke-90 tahun.

Bob Steele melompat dari Garry Bridge di Killiecrankie, Perthshire, Scotland untuk merayakan hari ulang tahunnya yang ke-90 tahun. Aksi ekstrimnya ini membuat Steele menjadi bungee jumper tertua di Eropah.

"Saya senang melakukan hal itu. Saya mulanya takut untuk memulai tapi semua berjalan lancar. Saya sudah melakukan dua kali aksi nekat ini,” kata Steele.

Lelaki dari   Chichester, England, melakukan aksi nekatnya itu untuk mengumpulkan wang bagi para veteran perang yang dirawat di Rumah Sakit Great Ormond Street di London.

Pesara pekerja kereta api ini mengatakan bahawa olahraga yang teratur adalah rahsia umur panjangnya.

"Saya adalah orang yang selalu aktif. Saya melakukan banyak hal seperti, berbasikal mendaki bukit,” ungkap Steele. Demikian dikutip dari Daily Record, Jumaat (21/6/2013).

Pemilik Highland Fling Bungee, Murray Trail,  mengatakan bahawa pihaknya telah terbiasa melayani orang-orang yang ingin merasakan hal yang ekstrim dengan bungee jump. "Kami pernah menangani jumper berusia 14 tahun, tapi Bob Steele adalah jagoannya,” ungkap Trail.
(ade)

No comments:

Post a Comment