Saturday, June 8, 2013

Presiden Ini Disamakan dengan Artis Bollywood Kerana Berjoget di Majlis Perkahwinan


Foto : Presiden Tajikistan Emomali Rahmon (Youtube)  
Foto : Presiden Tajikistan Emomali Rahmon (Youtube)
DUSHANBE - Tidak ada seorangpun manusia di dunia ini yang mau bila momen memalukan dalam hidupnya menjadi tontonan khalayak ramai. Namun ketika ini, dunia baru saja menyaksikan aksi konyol Presiden Tajikistan Emomali Rahmon di pesta pernikahan puteranya pada 2007 silam di laman Youtube. Penampilan Rahmon langsung disamakan seperti artis Bollywood di India.

Peristiwa memalukan itu bukanlah peristiwa baru, namun dunia baru menyaksikan peristiwa itu tepat setelah seseorang mengunggahnya ke laman Youtube pada 18 Mei lalu. Dalam pesta pernikahan anaknya, Rahmon terlihat sangat bergembira, dia langsung menari-nari dan bernyanyi.

Tangan Rahmon melambai-lambai ketika menari, Rahmon juga merangkul salah seorang tetamu dan bernyanyi bersama. Video itu lebih sering menunjukan aksi konyol Rahmon, namun terkadang, kamera pun diarahkan ke kedua pengantin yang berdiri di belakang Rahmon.

Tidak lebih dari dua bulan, video itu langsung menjadi hits di internet. Bahkan video itu diberi judul "Presiden Mabuk Tajikistan Menyanyikan sebuah Lagu." Menurut laporan, video itu telah disaksikan oleh 300 ribu orang. Demikian, seperti diberitakan Daily Mail, Jumaat (7/6/2013).

Video tersebut juga memicu debat nasional tepat setelah seorang ahli politik pembelot Tajikistan Dodojon Atavulloev mengunggahnya di Facebook. Atavulloev yang hidup di Hamburg, Jerman, membandingkan tarian Rahmon dengan tarian artis-artis Bollywood. Atavulloev turut mengkritik pesta pernikahan itu kerana dinilai terlalu bermewah-mewahan. (AUL)

No comments:

Post a Comment