Friday, June 7, 2013

Wanita didakwa di mahkamah kerana meraba dan mencuba cium wanita lain di bas

  detikNews
Singapura - Seorang wanita di Singapura dibicarakan atas dakwaan yang sedikit tidak lazim. Wanita berusia 26 tahun ini meraba dan mencuba mencium wanita lain di dalam bas.

Poh Sin Ying harus mempertanggungjawabkan perbuatannya di mahkamah setempat. Dia dijerat 3 dakwaan soal pemaksaan menyentuh wanita lain di dalam bas.

Seperti dilansir Asia One, Jumaat (7/6/2013), disebutkan bahawa Poh menyentuh rambut mangsa yang berusia 25 tahun ini sebelum akhirnya memegang tangan, pinggang dan kemudian merabanya. Tidak hanya itu, Poh juga berusaha mencium korban di dalam bas.

Insiden ini terjadi di dalam sebuah bas yang melaju di Commonwealth Avenue West, Singapura pada 15 April lalu. Tidak disebutkan lebih lanjut hubungan antara Poh dengan korbannya. Tidak diketahui juga apakah Poh mengenal korbannya.

Wanita yang tidak diketahui profesinya ini, terancam hukuman penjara jika dinyatakan bersalah atas dakwaan tersebut. Hukuman maksimal 3 bulan penjara dan denda hingga mencapai 500 dolar Singapura   untuk setiap dakwaan.

Kes ini mulai dibicarakan pada Jumaat (7/6) ini. Poh yang berambut panjang dan berkacamata ini dilaporkan tampak tenang ketika masuk ruang mahkamah.

No comments:

Post a Comment